پیکر عباس معروفی در آلمان به خاک سپرده شد

پیکر عباس معروفی پس از گذشت هفته‌ها از زمان درگذشتش، دیروز در آلمان به خاک سپرده شد.
به گزارش ایسنا، پیکر این رمان‌نویس، نمایش‌نامه‌نویس و شاعر فقید که روز دهم شهریورماه از دنیا رفت، حوالی ساعت ۱۴دیروز (به وقت ایران) در برلین به خاک سپرده شد. در این مراسم همچنین گفته شد که برادر عباس معروفی درحالی که به دیدار با او نرسید، به خاکسپاری برادرش راضی شد اما به آن هم نرسید.
بنا بر آنچه در لایو صفحه‌ عباس معروفی در اینستاگرام مشاهده شد، سخنرانی‌ای در این مراسم انجام نشد و فقط نزدیکان و علاقه‌مندان به او، مزارش را گلباران و با او وداع کردند. این در حالی‌ است که پس از درگذشت این چهره‌ فقید اعلام شده بود که خاکسپاری پیکر او در روز جمعه (۱۱شهریورماه) برگزار می‌شود اما این زمان، به تاریخ ۵مهرماه موکول ‌شد.
عباس معروفی، رمان‌نویس، نمایش‌نامه‌نویس و شاعر در ۲۷اردیبهشت ۱۳۳۶متولد شد. او فعالیت ادبی خود را زیر نظر هوشنگ گلشیری و محمدعلی سپانلو آغاز کرد و در دهۀ ۶۰با چاپ رمان «سمفونی مردگان» به شهرت رسید.از دیگر آثار او می‌توان به «سال بلوا»، «پیکر فرهاد»، «فریدون سه پسر داشت»، «ذوب شده»، «تماما مخصوص»، «نام تمام مردگان یحیاست»، «روبروی آفتاب»، و… اشاره کرد. او در سال ۱۳۶۹مجلۀ ادبی «گردون» را تأسیس کرد.چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱ روزنامه اطلاعات 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *