اولین جشنواره ملی زرشک خراسان جنوبی/ ۲۷ ۹۸ درصد سطح زیر کشت زرشک کشور متعلق به خراسان جنوبی است

۹۸ درصد سطح زیر کشت زرشک کشور متعلق به خراسان جنوبی است

ایسنا/خراسان جنوبی فرماندار بیرجند با بیان اینکه زرشک محصولی مزیت دار و حائز اهمیت است، گفت: ۹۸ درصد سطح زیر کشت زرشک در کشور متعلق به این استان است.

علی فاضلی فرد امروز یکشنبه ۱۷ مهر با بیان اینکه در معرفی محصول مزیت دار زرشک در این سال ها ضعیف عمل شده است، به خبرنگاران رسانه‌های گروهی اظهار داشت: باید برای شناساندن این محصول مزیت دار و قرار گرفتن آن در سبد خانوار تلاش کرد.

به گزارش ایسنا، فرماندار بیرجند از خراسان جنوبی به عنوان پایتخت انحصاری زرشک جهان نام برد و گفت: ۹۸ درصد سطح زیر کشت زرشک در کشور متعلق به این استان است و در خراسان جنوبی ۳۸ هزار خانوار زرشک کار فعالیت دارد.

فاضلی فرد با اشاره به برگزاری جشنواره برداشت زرشک در پنج شهرستان تولید کننده این محصول از ۲۱ تا ۲۷ مهر ماه در استان، گفت: با هدف معرفی این محصول مزیت دار و رفع موانع پیش رو این محصول، جشنواره زرشک در شهرهای بیرجند، قاین، زیرکوه، درمیان و سربیشه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه مراسم نهایی و جشنواره ملی زرشک در ۲۷ مهرماه در فرهنگسرای شهر بیرجند برگزار می شود، یادآور شد: بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته پذیرایی‌های صورت گرفته در جشنواره، پروازهای منتهی به استان در این ایام از محصولات فراوری شده زرشک شامل آبمیوه و… خواهد بود.

فرماندار بیرجند ابراز امیدواری کرد: با برگزاری این جشنواره بتوان این محصول را به بازارهای جهانی معرفی کرده و با ارائه محصولی با کیفیت شاهد رونق اقتصادی منطقه و انتفاع کشاورزان از فروش این محصول مزیت دار بیش از پیش باشیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *