عضو کمیسیون شوراها: شکایت پلیس از نمایندگان حاکی از شناخت نداشتن از جایگاه نماینده است

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت که شکایت پلیس از چهار نماینده مجلس شورای اسلامی به دلیل انتقاد از گشت ارشاد حاکی از نداشتن شناخت از جایگاه نماینده و حتی جایگاه خود پلیس است که همین نبود شناخت هزینه‌هایی را به کشور تحمیل کرده است.

احمد علیرضا بیگی در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به شکایت فرماندهی فراجا از چهار نماینده مجلس شورای اسلامی به دلیل انتقاد از گشت ارشاد در پی فوت مهسا کریمی گفت: هر شکایتی باید مستند به بندهای قانون باشد. هیچ بند قانونی نمی‌تواند نماینده را در بیان نظرات خود محدود کند؛ این نص صریح قانون اساسی است.

وی ادامه داد: البته ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی از زمان دولت روحانی با شکایات دولت مواجه شدیم که ظاهرا این سنت به دولت فعلی و یا نیروی انتظامی هم رسیده است. آنها حس می‌کنند که می‌توانند از نماینده به واسطه اظهارنظرش در دفاع از حقوق مردم شکایت کند که این جای تاسف دارد. پشت نماینده به قانون و مردم گرم است؛ بندهای قانون اساسی متضمن حقوق، تکالیف و اختیارات نماینده است.

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر نماینده از حق مردم دفاع نکند و انتقادی به روندها نداشته باشد عملکردش جای تامل دارد. این‌که پلیس از چهار نماینده شکایت کرده طبیعتا بعد از شکایت جواب‌اش را می‌گیرد و مردم هم در جایگاه نظارت نشسته‌اند.

علیرضابیگی در جمع‌بندی اظهار کرد: این اقدام پلیس حاکی از نداشتن شناخت کافی از شرایط است که نه جایگاه نماینده و نه جایگاه پلیس را می‌داند حال این‌که در شرایط موجود پلیس می‌توانست دقیق‌تر از این عمل کند. متاسفانه این اتفاق نیفتاده و هزینه‌هایی که به واسطه نداشتن شناخت به کشور تحمیل شده، قابل جبران نیست و محصول فقدان شناخت پلیس از شرایط کشور است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *