گزارش جلسه‌ی انجمن قطب به تاریخ شنبه ۱۴۰۱/۰۷/۲۳ به قلم شاعر همشهری خانم ملیحه یعقوبی

جلسه شنبه‌ی انجمن قطب با اجرای رادیویی سرکار خانم بهنام شروع شد. جلسه‌ای که من بعد از هفته‌ها غیبت بالاخره در اون حضور پیدا کردم، در حالی که سرم پر از فریاد و دلم پر از غوغای این روزهای وطنم بود.

حافظ متجلی در صدای استاد نجف زاده برایم خواند: «ما بدین در نه پی حشمت و جاه آمده‌ایم/ از بد حادثه اینجا به پناه آمده‌ایم» نشسته بر اسب سیال خیال به بیستون رفتم و از صدای تیشه‌ی فرهاد و خواب لیلی شنیدم و به جلسه برگشتم تا در ادامه سخنان استاد نجف‌زاده آماده‌ی سفر به اصفهان شده و سری هم به حزین لاهیجی بزنم. آن‌قدری با دوستان در اصفهان ماندیم تا حزین را به هند مشایعت کنیم و پس از چندی در بنارس او را به خاک سپرده و برگردیم.

سماور کتابخانه را پر از آب می‌کردم که باد پاییزی اشعار خانم بهشتی بوی گل‌های داوودی را آورد و شعر روشن‌ضمیر جناب زارع عصازنان به در کتابخانه رسید. تا دم کشیدن چای، من هم دست از اوهام برداشته و شعری تقدیم دوستانم کردم. این در حالی بود که جناب موسوی و دیگر عزیزان در چالش واژه‌ی «عطر» شرکت کرده و اعضای جلسه در صمیمیتی نرم در این باره به بحث نشسته بودند.

شعرخوانی‌ها ادامه داشت با سرکار خانم آرین نژاد که ما را با ارتکابی که هم جرم بود و هم نبود، درگیر کرد و بهمن صباغ زاده که با اصرار سعی داشت مارا دوباره به اصفهان ببرد و در خانه‌ی حزین لاهیجی ماندگار کند، اما رضا وفاپور این فرصت را از او گرفت پس همراه با خسرو شیرین به سوی بیستون تاختیم تا هفته‌های بعد که باز سر از کجا در آوریم و به کدام نقطه‌ی این سرزمین سفر کنیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *