تسریع در احداث محور ۲ بانده خواف خراسان رضوی برای کاهش حوادث جاده‌ای ضروری است

تسریع در احداث محور ۲ بانده خواف خراسان رضوی برای کاهش حوادث جاده‌ای ضروری است

گناباد-ایرنا- فرماندار خواف گفت: سرعت‌بخشی در احداث محورهای دو بانده در این شهرستان خراسان رضوی، کاهش حوادث جاده‌ای را در بردارد و این امر توجه بیشتر مسوولان مربوطه را می‌طلبد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از روابط عمومی فرمانداری خواف، مهدی عباسپور در دیدار با مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان رضوی افزود: بروز تصادفهای دلخراش رانندگی به صورت هفتگی در محورهای اصلی و فرعی شهرستان خواف موجب مصدومیت و فوت تعدادی از شهروندان و روستاییان در این خطه می شود.

وی ادامه داد: سرعت بخشی تکمیل باند دوم محور سنگان-خواف-تربت حیدریه و محور خواف – قاین برای کاهش تصادفهای رانندگی ضروری است.

عباسپور اظهار داشت: روکش آسفالت و شانه سازی محورهای اصلی و فرعی و همچنین احداث راه روستایی “نهور” دیگر لازمه های مهم کاهش سوانح رانندگی در شهرستان خواف به شمار می روند.

جعفر شهامت مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی نیز در این دیدار گزارشی از فعالیت‌های انجام شده این اداره کل در حوزه نگهداری راهها  و ایمن سازی جاده‌ها در این استان را ارائه کرد و به بیان برخی موانع و مشکلات در این زمینه پرداخت.

شهرستان ۱۵۰ هزار نفری خواف با چهار بخش مرکزی، سنگان، جلگه زوزن و سلامی و همچنین ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

معادن سنگ آهن سنگان خواف در مجموع با ذخیره یک میلیارد تن، یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ آهن جهان است که تامین کننده خوراک اولیه تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ آهن است.
مجموعه کانسارهای سنگ آهن سنگان در وسعتی به طول تقریبی ۲۲ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *