تفکیک راه‌آهن تربت‌حیدریه از راه‌آهن شرق کشور

تفکیک راه‌آهن تربت‌حیدریه از راه‌آهن شرق کشور

تربت‌حیدریه- ایرنا- مهمترین دستاورد سفر یکروزه علی نیکزاد نایب رییس مجلس شورای اسلامی و مدیران ارشد ۹ وزارتخانه به تربت‌حیدریه، تفکیک و جدایی راه‌آهن این خطه از اداره کل راه‌آهن شرق کشور است.

به گزارش ایرنا، در این سفر که به دعوت محسن زنگنه نماینده مردم منطقه تربت‌حیدریه، روز دوشنبه انجام شد، مجلسیان و دولتمران با حضور در سه شهرستان تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات از نزدیک در جریان واکاوی و چرایی ناتمام ماندن پروژه‌های ملی، استانی، شهری و روستایی قرار گرفته و در جلسه جمع‌بندی که در فرمانداری تربت‌حیدریه برگزار شد، اعتبارات لازم را به تصویب رساندند.

تفکیک راه‌آهن تربت‌حیدریه از راه‌آهن شرق کشور

علی نیکزاد با شاره به اینکه دستاورد سفره یکروزه ۷۰ مصوبه برای مردم منطقه در برداشت، گفت: مهترین دستاورد این سفر که با همکاری صمیمانه مسولان راه‌آهن کشور حاصل شد، استقلال در مدیریت و تصمیم‌سازی راه‌آهن تربت‌حیدریه از اداره کل راه‌آهن شرق کشور است.

وی افزود: البته با توجه به کمبودهای موجود از نظر ساختار اداری و نیروی تشکیلاتی شایسته است نماینده مردم این منطقه در مجلس جلساتی مشترکی با مسوولان راه‌آهن کشور برگزار و با تشریک مساعی نسبت به رفع این کمبودها اقدام تا در دهه فجر امسال به صورت رسمی استقلال کامل اداره کل راه‌آهن منطقه تربت‌حیدریه را شاهد باشیم.

نایب رییس مجلس اضافه کرد: تا آن زمان شهرداری تربت‌حیدریه موظف است راه دسترسی به راه‌آهن را بر اساس ۸۰ درصد سهم شهرداری و بقیه سهم راه‌آهن به سرانجام برساند.

نیکزاد در ادامه گفت: ۸۵ درصد  بودجه‌ها به صورت متمرکز در اختیار وزارتخانه‌ها و در قالب چنین سفرهایی می‌توان شاهد گشایش اعتبار برای مناطق مختلف کشور باشیم.

تفکیک راه‌آهن تربت‌حیدریه از راه‌آهن شرق کشور

وی سپس به دیگر مصوبات سفر اشاره و اظهار کرد: در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مقرر شد در سه شهرستان ۲۲ کیلومتر آسفالت انجام و همچنین ۲.۵  میلیارد تومان برای بروز کردن و تجهیز ماشین‌آلات راهسازی بین سه شهرستان توزیع شد.

نایب رییس مجلس افزود: در حوزه بازآفرینی شهری ۲ میلیارد تومان برای آسفالت معابر خاکی شهر فیض‌آباد، یک میلیارد تومان برای مطالعات طرح تفصیلی  تربت‌حیدریه با محوریت بازآفرینی، ۵ میلیارد تومان برای آسفالت معابر بازآفرینی، برای پارک ضیاءالدین تربت‌حیدریه یک میلیارد تومان و همچنین تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی صفر درصد برای بافت فرسوده شهر تربت حیدریه مصوب شد.

نیکزاد مصوبات حوزه ارتباطات و فناوری را اتصال ۱۵ روستای منطقه تربت‌حیدریه تا پایان سال جاری به شبکه G۴ عنوان کرد و گفت: در حوزه کانون پرورشی فکری کودک و نوجوان نیز مقرر شد احداث و تجهیز ساختمان شماره ۲  کانون پرورشی و فکری کودک و نوجوان در سایت مسکن مهر که زمین و پروانه آن با مسوولان محلی تربت حیدریه خواهد بود، در زاوه ساختمانی در اختیار کانون قرار گیرد تا مرکز فرهنگی و هنری تجهیز و راه اندازی شود.

وی ادامه داد: اختصاص ۲۰۰ میلیون تومان برای تقویت طرح‌های مدارس موفق که با کانون و آموزش پرورش، اختصاص ۲۰۰ میلیون تومان برای مهارت افزایی دانش‌آموزان، اختصاص ۵۰ میلیون تومان برای ساماندهی گلزار شهدای گمنام شهر رباط سنگ و نیز ۵۰ میلیون تومان هم برای اتحادیه انجمن‌های اسلامی مصوب شد.

نایب رییس مجلس در ادامه به مصوبات حوزه قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) اشاره و اظهار کرد: وزارت کشور از محل تهاتر نفت ۲۵۰ میلیارد تومان در صورت تصویب به کمربند سبز اختصاص خواهد داد که اجرای آن با این قرارگاه است.

نیکزاد افزود: قرارگاه امام حسن(ع) نیز متعهد شد عملیات آبرسانی به ۱۴ روستای منطقه تربت‌حیدریه را تا دهه فجر امسال به انجام برساند و در ۲۹ روستای منطقه نیز آبرسانی در فاز دوم تعریف شده که به محض اتمام فاز نخست، در سال ۱۴۰۲ عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

یک عضوهیات مدیره راه‌آهن کشور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: پیشتر مسوولان راه‌آهن کشور موافقت خود را با اصل موضوع اعلام داشته بودند و مشکل توافق مسوولان بالادستی و به خصوص سازمان امور استخدامی بود.
حسین محمدزاده افزود: دیشب این موافقت شفاهی توسط رییس سازمان امور استخدامی کشور اعلام و دیگر مشکلی برای اجرای آن وجود ندارد.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *