تظاهرات گسترده مردم اروپا در اعتراض به افزایش قیمت‌ها

سرویس خارجی: هزاران آلمانی در تظاهراتی گسترده در برلین پایتخت، به گرانی و افزایش قیمت‌ها در این کشور اعتراض کردند.تظاهرکنندگان به افزایش قیمت‌های سوخت و افزایش هزینه‌های زندگی معترض بوده و خواستار اعمال مالیات بیشتر بر شرکت‌های بزرگی شدند که از بحران انرژی منفعت می‌برند.

دفتر آمار فدرال آلمان اعلام کرد، نرخ تورم در این کشور در ماه اکتبر با فراتر رفتن از سطح پیش‌بینی‌ها به رقم بی‌سابقه ۱۰.۴ درصد رسیده است. این رقم بالاتر از انتظارات بازار معادل ۱۰.۱ درصد بود.

* پرتغال

صدها معترض ناراضی از بحران آب‌وهوایی در پرتغال پس از آنکه به خیابان های شهر لیسبون پایتخت آمدند، به ساختمانی که در آن آنتونیو کوستا اِسیلوا، وزیر اقتصاد این کشور در آن مشغول سخنرانی بود حمله کرده و استعفای این مدیر اجرایی نفتی سابق را خواستار شدند. رویترز گزارش داد که ماموران پلیس پرتغال اقدام به بیرون کردن معترضان از این ساختمان کردند.

تلویزیون پرتغال هم گزارش داد که وزیر اقتصاد این کشور به دنبال این حمله، از در پشتی ساختمان را ترک کرد.

* آلبانی

پلیس آلبانی با معترضانی که مقابل دفتر نخست‌وزیر تجمع کرده بودند، درگیر شد. این درگیری در حالی رخ داد که ده‌ها هزار تن از معترضان به دولت ادی راما، نخست وزیر آلبانی علیه فساد، افزایش فقر و تعدد مهاجرت‌ها از کشور تجمع کرده بودند. معترضان پس از سه ساعت تجمع اعتراضی صلح آمیز موانع پلیس در اطراف ساختمان دولت را برهم زده و به سمت آن رنگ‌های قرمز و مشکی پاشیدند. پلیس، شماری از معترضان رادستگیر کرد.دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ روزنامه اطلاعات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *