جهش جیرفت برای گردشگری ورزش‌های زمستانه با طرح تله‌سیژ کلیدخورد

جهش جیرفت برای گردشگری ورزش‌های زمستانه با طرح تله‌سیژ کلیدخورد

جیرفت – ایرنا – جیرفت در جنوب استان کرمان در حالی که بیشتر ماه‌های سال ایامی گرم را تجربه می‌کند اما در برخی مناطقش از آب و هوایی سرد و کوهستانی مستعد برای ورزش های زمستانه مثل اسکی روی برف نیز برخوردار است به طوری که که حالا اجرای طرح تله سیژ در آن کلید خورده است.

به گزارش ایرنا مناطقی کاملا زمستانی در جیرفت که طعنه به برخی مناطق شمال کشور می زند مانند زیبایی های دلفارد و سربیژن یا ساردوئیه در حالی است که فاصله این مناطق با شهر جیرفت که در تابستان دمایی گاه بالای ۵۰ درجه را نیز تجربه می کند به ۲۰ تا ۳۰ کیلومتر هم نمی رسد و این اعجاز طبیعت، زیبایی های طبیعی منحصربه فردی را پیش چشم گردشگران گذاشته است.

حال اینکه از این ظرفیت های بدیع خداوندی تاکنون چرا آنچنان که باید برای توسعه گردشگری یا تکمیل زیرساخت های جاده ای آن استفاده نشده خود پرسش مهمی است اما حالا مسئولان می گویند که طرح ایجاد زیرساخت های گردشگری زمستانه در ارتفاعات این شهرستان کلید خورده است و امید می رود که روز به روز بیشتر توسعه یابد و زیرساخت جاده این منطقه نیز به سرانجام لازم برسد.

جزییات طرح

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در این زمینه با بیان اینکه برای احداث تله سیژ جانمایی در منطقه سربیژن انجام و پیمانکار نیز انتخاب شده که کار مطالعه برای برآورد هزینه ها و چگونگی اجرای طرح های ورزش های زمستانه را آغاز کرده است گفت: مطالعات مربوط به اجرای طرح تله سیژ برای جابه جایی علاقه مندان به طبیعت و اسکی به ارتفاعات سربیژن بخش ساردوئیه آغاز شده و پیمانکار آن بسیار تلاش دارد که با سرعت این مهم به سرانجام برسد.

ذبیح‌الله اعظمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا توضیح داد: با توجه به بررسی های میدانی، منطقه سربیژن ساردوئیه یکی از نقاط بسیار خوب برای ایجاد تله سیژ و پیست اسکی است از این رو با توجه به رایزنی های انجام شده شرکتی بخش خصوصی آمادگی خود را برای اجرای این طرح اعلام کرد.

به گزارش ایرنا تله سیژ نوعی وسیله جابه‌جایی یا بالابر است که معمولا در پیست‌های اسکی و برخی پارک های منطقه‌ای به کار می‌رود. این بالابر از یک حلقه کابل فولادی پیوسته بین ۲ ایستگاه تشکیل شده که مجموعه‌ای از صندلی‌ها را جابه‌جا می‌کند و معمولا تعدادی دکل میانی کابل را نگه می‌ دارند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد با بیان اینکه، این منطقه با توجه به ارتفاع و برف خیز بودن منطقه خوبی برای ایجاد طرح های تفریحی و گردشگری است یادآور شد: طرح گردشگری سربیژن ساردوئیه در چند فاز برنامه ریزی شده که شامل تله سیژ، پیست اسکی و پاراگلایدر است.

وی بسیار امیدوار است که با اجرایی شدن طرح های ورزش های زمستانه، گردشگری جیرفت از تحول بسیار بزرگی برخوردار شود.

مختصات سه طرح تفریحی برای مناطق گردشگری جیرفت

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی از در دست پیگیری بودن سه طرح تفریحی در منطقه دلفارد، بخش جبالبارز و منطقه سربیژن ساردوئیه خبر داد و این طرح ها را شامل طرح زیپ لاین و تله کابین بخش جبالبارز، پل معلق دلفارد و تله سیژ سربیژن ساردوئیه خبر داد.

وی اظهار داشت: طی چندسال اخیر جذب سرمایه گذار برای شکوفا شدن استعدادهای منطقه را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادیم.

حمایت از سرمایه گذاران بومی و علاقه مند

اعظمی از حمایت سرمایه گذاران بومی و علاقه مند برای مشارکت در طرح های گردشگری و تفریحی خبر داد و گفت: منطقه جنوب کرمان بویژه شهرستان های جیرفت و عنبرآباد ظرفیت های بسیار زیادی در بخش گردشگری، معادن و کشاورزی دارد که نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

وی افزود: از سرمایه گذاران بویژه بومیان با ارایه تسهیلات با نرخ کم حمایت می کنیم تا بتوانیم استعدادهای منطقه را شکوفا کنیم.

جذب سرمایه گذار برای ایجاد هتل پنج ستاره جیرفت

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به تلاش ها برای ایجاد هتل پنج ستاره اظهار داشت: یک سرمایه گذار هم برای ایجاد هتل پنج ستاره اعلام آمادگی کرده است و امیدواریم بزودی کار شروع شود.

وی از پیگیری طرح های گردشگری کوه فجر، قلعه سموران و آبشار رودفرق در شهرستان عنبرآباد نیز خبر داد و گفت: طرح های گردشگری کوه فجر شامل هتل و قهوه خانه در بالای کوه فجر دارای پیشرفت ۵۰ درصدی است.

اعظمی افزود: این طرح در یکی از نقاط بسیار خوب و مشرف بر باغات کشت و صنعت در حال احداث است که گردشگران زیادی را جذب می کند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایجاد جاده کرور در بخش مردهک شهرستان عنبرآباد نیز در دست پیگیری است ادامه داد: با ایجاد این راه، بخشی از مسیر ارتباطی به قلعه سموران ایجاد می شود.

وی همچنین از مطالعات مسیر آبشار رودفرق عنبرآباد خبر داد و گفت: پیگیری ایجاد راه آسفالته پس از مطالعات این محور به صورت ویژه در دستور کار است.

جیرفت در ۲۳۸ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان قرار دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *