شکایت انتخاباتی بولسونارو رد شد؛ حزبش جریمه شد

مقامات انتخاباتی برزیل با رد درخواست ائتلاف ژائیر بولسونارو، رئیس جمهوری در حال کناره‌گیری این کشور برای به چالش کشیدن نتایج دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در ماه اکتبر، آن را به دلیل «دعوی قضایی بدخواهانه» بیش از چهار میلیون دلار جریمه کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، شامگاه سه‌شنبه حزب لیبرال بولسونارو (PL) با طرح شکایتی مبنی بر مشکلات مربوط به دستگاه‌های رای‌گیری الکترونیکی برزیل، به دنبال اعتراض به نتایج انتخابات بود.

رئیس دیوان عالی انتخابات برزیل (TSE) روز چهارشنبه درخواست برای راستی‌آزمایی نتایج دور دوم را رد کرد و گفت هیچ مدرک یا نشانه‌ای مبنی بر تقلب برای توجیه «ارزیابی مجدد» برخی از آرای شمارش‌شده پیدا نشد.

او در حکم خود گفت که “شاکی را به دلیل دعوی قضایی بدخواهانه” محکوم و ۲۲.۹ میلیون رئال (واحد پول برزیل) معادل ۴.۳ میلیون دلار جریمه نقدی کرده است.

این مقام همچنین آنچه را که «ظاهراً حمله به حاکمیت قانون دموکراتیک» از سوی «جنبش‌های جنایتکار و ضد دموکراتیک» خواند، با اشاره به انسداد بزرگراه‌ها و جاده‌ها توسط حامیان بولسونارو در میان «تهدیدها و خشونت‌های جدی» و “فقدان مدرکی دال بر بی‌نظمی و وجود روایتی کاملاً جعلی از حقایق” محکوم کرد.

به گفته منابع خبری، ائتلاف بولسونارو به دنبال بی‌اعتبار کردن ۲۷۹ هزار رأی ثبت‌شده بود.

در برزیل، هیچ نشانه‌ای از وقوع تقلب و بی‌نظمی در انتخابات وجود نداشت و این نتایج به سرعت توسط رهبران خارجی مورد قبول قرار گرفت. همچنین در گزارشی که وزارت دفاع برزیل منتشر کرده، هیچگونه تخلف انتخاباتی مستند نشده است.

در انتخابات ریاست جمهوری ۳۰ اکتبر، بولسونارو به لوئیز ایناسیو لولا دا سیلوا که ۵۰.۹ درصد آرا را در مقایسه با ۴۹.۱ درصد بولسونارو به دست آورد، باخت. پس از پیروزی لولا، حامیان بولسونارو تظاهرات کردند، بسیاری از بزرگراه‌ها را در سراسر این کشور مسدود کرده و خواستار مداخله ارتش شدند.

قبل از آغاز انتخابات ریاست جمهوری، بولسونارو در مورد اینکه آیا به نتایج آراء احترام می‌گذارد یا خیر تردید ایجاد کرد و سیستم رای‌گیری الکترونیکی برزیل را بدون ارائه مدرک زیر سوال برد.

لولا قرار است در اول ژانویه برای سومین دوره سوگند یاد کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *