آخوندی و مهم تلقی کردن خبر عجیب مصاحبه چین با رضا پهلوی

عباس آخوندی، استاد دانشگاه مطالعات جهان، وزیر راه و شهرسازی سابق کشور در دولت‌های هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی، در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد، دیدگاه خود را در ارتباط با مسائل اخیر کشور مطرح کرد. مهم‌ترین بخش گفته‌های آخوندی در ارتباط با خبر جنجالی و عجیب مصاحبه چینی‌ها با رضا پهلوی بود.

او در این زمینه گفت: با توجه به شرایطی که در سطح بین‌المللی وجود دارد و قدرت‌های مسلط جهان؛ چه غربی و چه شرقی با فشار‌های فراوان از مشکلات داخلی ما سوءاستفاده می‌کنند باید در داخل معقول رفتار شود. اتکا به شرق هم در این حیص و بیص خود معمایی است. خبر آمده که تلویزیون چین رفته با رضا پهلوی مصاحبه کرده است، این خبر مهم و عجیبی است. در حالی که جمهوری اسلامی دایم مجیز شرقیان را می‌گوید، دولت چین با این حرکت خود چه چیزی را می‌خواهد بگوید.

این بخش از اظهارات آخوندی، به شکلی بی سابقه در فضای مجازی و رسانه‌ها بازتاب داشت و بخشی بزرگ از کاربران به آن واکنش نشان دادند.

البته بخشی از کاربران بر این موضوع انگشت گذاشتند که ماجرای مصاحبه یک شبکه چینی با رضا پهلوی مربوط به ده سال قبل است و او در مقطع کنونی اشتباهی فاحش در مطرح کردن چنین بحثی مرتکب شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *