اعتصاب پرستاران انگلیسی /اعزام ۱۲۰۰ سرباز برای پر کردن جای خدمه اعتصابی آمبولانس‌ها

اعضای کالج پرستاری سلطنتی انگلیس که اتحادیه تجاری پرستاران این کشور است امروز در انگلیس، ولز و ایرلند دست به اعتصاب زده و خواستار افزایش دستمزدها همزمان با رکورد تورم در این کشور هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در مجموع ۱۰۰ هزار پرستار قرار است در این اعتصاب که بابت امتناع مقام‌های انگلیسی در انجام مذاکرات دستمزد برگزار می‌شود، شرکت داشته باشند.

این پرستاران علیه کاهش مشاغل و درخواست برای بهبود شرایط کاری خود دست به اعتصاب می‌زنند.

این رویداد ممکن است به کمبود عملیات در خدمات بهداشت ملی انگلیس منجر شود.

این اعتصاب همچنین بخشی از اقدام اعتراضی دو روزه است که نخستین مورد آن ۱۵ دسامبر ۲۰۲۲ انجام شد.

دولت بریتانیا روز یکشنبه اعلام کرد که ۱۲۰۰ سرباز را برای تکمیل رانندگان آمبولانس اعتصابی و کارکنان مرزی اعزام خواهد کرد.  خدمه آمبولانس قرار است روز چهارشنبه اعتصاب کنند و به پرستاران، کارکنان راه‌آهن، افسران پاسپورت و کارکنان پست ملحق شوند که همگی در هفته‌های آتی دست به اعتصاب خواهند زد.

شدیدترین موج اعتصابی بریتانیا در دهه‌های اخیر پاسخی به بحران هزینه‌های زندگی است که ناشی از افزایش قیمت مواد غذایی و انرژی در پی همه‌گیری کووید-۱۹ و حمله روسیه به اوکراین است.

حدود ۴۱۷۰۰۰ روز کاری به دلیل اعتصابات در ماه اکتبر از دست رفت که بالاترین رقم در یک دهه اخیر است. اتحادیه ها به دنبال افزایش دستمزدها هستند تا با تورم همگام شوند، تورمی که در ماه نوامبر ۱۰.۷ درصد بود که اندکی نسبت به ۱۱.۱ درصد در اکتبر کاهش داشت اما همچنان بالاترین رقم در ۴۰ سال گذشته است، مقابله کنند. دولت محافظه‌کار استدلال می‌کند که افزایش دو رقمی نرخ تورم را حتی بیشتر می‌کند و تلاش کرده است که مسئولیت این اختلال را به گردن رهبران اتحادیه بیندازد.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که سطح بالایی از حمایت از کارگران – به‌ویژه پرستاران، که اعتصاب‌هایشان در سراسر انگلیس، ولز و ایرلند شمالی اولین اعتصاب در تاریخ ۱۰۰ ساله اتحادیه‌شان،  است، وجود دارد. پرستاران و خدمه آمبولانس می گویند که در طول اعتصابات خود همچنان به موارد اضطراری پاسخ خواهند داد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *