گزارش گردهمایی کانون فارغ‌التحصیلان دانشکده فنی دانشگاه تهران به مناسبت شب چلۀ ۱۴۰۱که در ساختمان پونک کانون برگزار شد

 

آیین شب چله ۱۴۰۱

گردهمایی آذرماه ۱۴۰۱ کانون فارغ‌التحصیلان دانشکده فنی دانشگاه تهران به مناسبت شب چلۀ ۱۴۰۱، به این جشن کهن ایرانی اختصاص یافته بود که در ساعت شش و نیم بعد از ظهر بیست‌ونهم آذر برابر با بیستم دسامبر ۲۰۲۲، با حضور گلی امامی، مترجم و منتقد ادبی و علی دهباشی، سردبیر مجلۀ بخارا و گروهی از استادان سابق و کنونی و دانشجویان دانشکده فنی در ساختمان پونک کانون برگزار شد. این گردهمایی برای هشتمین سال متوالی به همت کمیتۀ شعر و ادب کانون تدارک دیده‌ شده.
کانون مهندسین فارغ‌التحصیل دانشکدۀ فنی دانشگاه تهران از سال ۱۳۶۹ با حضور بیش از هشتصد نفر از فارغ‌التحصیلان پیشکسوت و جوان کارش را آغاز کرد. نشست دیشب در محل کانون دانشکده فنی تشکیل و با خیرمقدم شیرین ابراهیمی به شرکت‌کنندگان در جلسه همراه بود.
در برنامۀ چلۀ ۱۴۰۱ بانو گلی امامی به حافظ‌خوانی پرداخت و علی دهباشی از «رمز و راز آیین‌ها و جشن‌های ایرانی» سخن گفت. همچنین دکتر کیومرث مهاجر که از دانشجویان دانشکده فنی در حادثه حمله پلیس به دانشکده فنی در شانزدهم آذر ۱۳۳۲ بود، خاطرات خود را از آن روز که به شهادت سه تن از دانشجویان دانشکده انجامید، بیان کرد. سپس کلیپی که کمیته ادب و هنر تهیه کرده بودند پخش شد. این کلیپ که براساس سروده‌ایی از فاطمه توانایی و آواز پگاه عینک‌چی تهیه شده بود تصاویری از دانشکده و دانشجویان را نشان می‌داد. سپس بهاره جهان‌دوست به نقالی پرداخت و داستان سیاوش را اجرا کرد. بخش پایانی شب یلدا به اجرای موسیقی اختصاص یافته بود که هنرمندان: نگین محمدی و محمدجواد عبدالهادیان قطعاتی از استادان کلهر و پورناظری را اجرا کردند و برنامه خود را با آواز مرغ سحر به پایان رساندند. مهندس کمره‌ای در خاتمه از استادان و دانشجویان و سخنرانان تشکر کرد. متن کامل سخنرانی‌ها در شماره آینده بخارا منتشر می‌شود‌.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *