دبیرکل خانه کارگر: کار غیرمولد، تورم را به جامعه تحمیل می‌کند/ طبقه کارگر به‌دنبال مفت‌خواری نیست بلکه پول کارش را می‌خواهد

دبیرکل خانه کارگر گفت: آن‌هایی که تورم را به ما تحمیل می‌کنند افرادی هستند که ثروت‌های خود را با غیر از کار مولد به دست آورده‌اند؛ در حوزه کار تشکیلاتی ما باید کارگر را با ارزش و اهمیت کار آشنا کنیم، فرهنگ کار را توسعه داده و طبقاتی که مقابل کارگران هستند را به چالش بکشیم.

کار غیرمولد، تورم را به جامعه تحمیل می‌کند/ طبقه کارگر به‌دنبال مفت‌خواری نیست بلکه پول کارش را می‌خواهد

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر) در اردوی سراسری خانه‌های کارگر سراسر کشور که در سالن اجتماعات مجتمع تفریحی چمخاله استان گیلان برگزار شد، گفت: با هر چیزی که اسمش کار است موافق هستیم و با هرچه غیر از این باشد مخالفیم، یکی از عوامل تورم‌زا همین موضوع است که دولت‌ها تصمیم می‌گیرند برای خشنودی جمع اعدادی را به شکل یارانه است افزایش می‌دهند، درصورتی که بدترین یارانه، یارانه نقدی است چون هیچ دلیلی برای آن وجود ندارد و خود دریافت کننده تحت تاثیر تورم بعد از آن قرار می‌گیرد.

دبیرکل خانه کارگر ادامه داد: هر پولی حتی اگر یک ریال هم باشد و تولیدی در آن نباشد تورم ایجاد می‌کند، خدماتی که ما به ازا ندارد افزایش قیمت خواهد داشت؛ طبقه کارگر نه دنبال مفت خواری است نه دنبال مفت بازی؛ بلکه پول کارش را می‌خواهد.

وی عنوان کرد: گروه‌هایی که کار مولد دارند پولشان هم مولد است اما کارهای غیرمولد مفت‌خواری است حتی اگر از راه قانونی به ثروتی رسیده باشند که مابه‌ازایی ندارد و برای آن کار انجام نشده باشد، از نظر اقتصادی مانند راهزنی است.

این مقام مسئول ادامه داد: مقتدای ما مولی علی(ع) است؛ چرا بعد از حاکمیت ایشان جنگ و ستیز ایجاد شد و در نهایت به شهادت رسیدند، به خاطر اینکه عدالت را مد نظر داشتند، سیره و رفتار ایشان باید برای عدالت‌خواهان الگو باشد  عدالت هم به این معنا است که چیزی که از جایش خارج شده را سرجایش قرار دهیم و در موضوع کار این امر مد نظر است.

محجوب تاکید کرد: کار، مبنای ارزش است و ثروتی که به غیر از این راه به دست آمده باشد باید ضبط شود؛ اگر امروز حرص، دوگانگی، تبعیض و چندگانگی می‌بینیم به این دلیل است که ارزش کار در جای خود نیست.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *