نخستین دانشجویان رشته پزشکی در دانشگاه تربت‌حیدریه جذب شدند

تربت‌حیدریه – ایرنا – نخستین دانشجویان رشته پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی – درمانی تربت حیدریه پس از سالها کش و قوس و انتظار جذب شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی – درمانی تربت حیدریه روز سه شنبه با تایید این خبر به خبرنگار ایرنا گفت: با پذیرش و ثبت نام ۲۹ دانشجوی پزشکی؛ فعالیت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه رشته پزشکی آغاز شد.

دکتر حسین ابراهیمی‌پور افزود: باوجود فعالیت چندین ساله دانشگاه؛ تاکنون به دلایل مختلف تربیت نیروی پزشکی در این دانشگاه صورت نگرفته بود که با حمایت وزارتخانه متبوع و همکاری سایر نهادهای مرتبط ۲۹ دانشجو ثبت نام شدند و در ترم جدید که بهمن‌ماه آینده آغاز می شود، تحصیل خود را شروع می کنند.

وی اضافه کرد: آمادگی زیرساخت ها در بالاترین سطح استاندارد و جذب هیات علمی بالینی و متخصص با هدف ارتقای سطح استاندارد آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، عمده ترین دلیل تاخیر جذب دانشجوی پزشکی در این مرکز علمی بود.

ابراهیمی پور با یادآوری حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه و رویکرد دولت در افزایش کمی و کیفی آمار پزشکان گفت: در راستای تقویت حوزه آموزش و درمان دانشگاه ۷ پزشک متخصص جذب شده اند و تا پایان سال جاری ۱۲ نفر دیگر نیز به ظرفیت نیروی انسانی این مرکز علمی افزوده خواهند شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه همچنین در خصوص تقویت و ارتقای ظرفیت رشته های تخصصی پزشکی در بیمارستان ها و مراکز آموزشی – درمانی شهرستانهای مرکزی و جنوب خراسان رضوی گفت: بیمارستان “زاوه” که با حمایت دولت آماده و تجهیز شده است، بزودی راه اندازی و خدمات خود را به مردم این شهرستان ارائه می دهد.

وی اضافه کرد: همچنین جدا از جذب پزشکان عمومی و متخصص، تعداد ۶۰ نیروی تحصیل کرده دانشگاهی در رشته های تخصصی مختلف و ۴۰ نیروی شرکتی و خدماتی با اولویت نیروهای بومی برای خدمت در بیمارستان شهرستان زاوه جذب دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه شده اند.

جذب ۳۰ پزشک متخصص جدید در تربت‌حیدریه

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه نیز همچنین در پیوند با جذب پزشکان متخصص و ارتقای کمی و کیفی حوزه بهداشت و درمان خراسان رضویبه خبرنگار ایرنا گفت: ۳۰ نفر پزشک متخصص جدید در مجموعۀ تحت پوشش این دانشگاه جذب و استخدام شدند.

دکتر حسین عزیزی افزود: متخصصان جذب شده در مراکز درمانی بیمارستان‌های آموزشی درمانی امام حسین (ع) و نهم دی و کلینیک احمدیه تربت حیدریه و شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستانهای مه‌ولات و زاوه به درمان بیماران خواهند پرداخت.

وی بیان کرد: تخصص این پزشکان در رشته‌های آسیب‌شناسی، بیماری‌های داخلی، بیماری‌های عفونی و گرمسیری، داخلی مغز و اعصاب، بیهوشی، جراحی عمومی، جراحی مغز و اعصاب، جراحی کلیه و مجاری ادرار، چشم‌پزشکی، رادیولوژی، روان‌پزشکی، زنان و زایمان، طب اورژانس، کودکان، گوش و حلق و بینی است.

دکتر عزیزی تصریح کرد: با اضافه شدن پزشکان جدید، اکنون ۹۹ پزشک متخصص کادر و ۱۰ پزشک متخصص بخش خصوصی با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه همکاری دارند، بنابراین کمبود حادی در از این بابت وجود ندارد، هرچند تقویت نیروی انسانی با هدف ارتقای استانداردها همچنان ادامه دارد.

معاون درمان دانشگاه ابراز کرد: ۱۰۰ مرکز خدمات درمانی دولتی، خیریه و خصوصی در شهرستان‌های تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه زیر پوشش این دانشگاه فعالیت دارند.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به حدود ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در سه شهرستان تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مرکز و جنوب خراسان رضوی و متقاضیان شناور سایر شهرستانهای استان و زائران بارگاه رضوی خدمات ارائه می‌دهد.

گفتنی است پیش از این دانشجویان رشته های پرستاری و مامایی نیز در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه تحصیل می کردن

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *