نتایج یک نظرسنجی: بیش از نیمی از صهیونیست‌ها به آینده خود خوش‌بین نیستند

نتایج یک نظرسنجی: بیش از نیمی از صهیونیست‌ها به آینده خود خوش‌بین نیستند

تهران- ایرنا- یک نظرسنجی در فلسطین اشغالی نشان می‌دهد که بیش از نیمی از صهیونیست‌ها به آینده خوش‌بین نیستند به طوریکه میزان درصد کسانی که به آینده خود اطمینان دارند از ۷۶ درصد به ۴۹ درصد در سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا از القدس العربی، نظرسنجی «میزان خوشبینی» که توسط «موسسه دموکراسی اسرائیل» از صهیونیست‌ها انجام شده حاکی از آن است که در دهه گذشته میزان خوش بینی در میان آن‌ها کاهش قابل توجهی داشته است.

براساس این نظرسنجی، میزان درصد کسانی که به آینده خود اطمینان دارند از ۷۶ درصد به ۴۹ درصد در سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است.

این گزارش افزوده است: ۶۹ درصد کسانی که در این نظرسنجی شرکت کردند می‌گویند که می‌خواهند به زندگی در فلسطین اشغالی ادامه دهند.

نتایج این تحقیق و داده‌های آماری آن، اطلاعات جمع آوری شده از مردم بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۲۲ را تحلیل کرده است.

بر اساس این نظرسنجی اعتماد صهیونیست‌ها به نهادهای حکومتی از ۶۱ درصد در سال ۲۰۱۲ به ۳۳ درصد در سال ۲۰۲۲ رسیده است.

بر اساس این گزارش، کاهش قابل توجهی در اعتماد صهیونیست‌ها به سیاستمداران، احزاب، کنست و مطبوعات عبری وجود دارد زیرا اعتماد آنها به این نهادها از ۲۰٪ تجاوز نمی‌کند.

پیش تر «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی گفته بود اختلاف بر سر اصلاحات دستگاه قضا، ملت ما را تکه تکه خواهد کرد.

هرتزوگ افزود: من به انتقاداتی که به من وارد می‌شود احترام می‌گذارم، اما اکنون بر دو حرکت حساس متمرکز هستم که معتقدم اکنون به عنوان رئیس مسئولیت آن را بر عهده دارم: اجتناب از بحران بی سابقه قانون اساسی و توقف ادامه تفرقه در ملت ما.

قضات رژیم صهیونیستی پیش تر ضمن برگزاری تظاهرات اعتراضی علیه طرح‌های جدید دادگستری این رژیم از جمله مصونیت قضائی نخست‌وزیر، آنها را حمله به نظام قضائی اعلام کردند.

تحلیلگران سیاسی بر این باور هستند که حضور راست افراطی و احزاب دینی صهیونیستی و حریدی در قدرت از یک سو باعث تشدید بحران و شکاف‌های داخلی در رژیم صهیونیستی می‌شود و ائتلاف حاکم به ریاست نتانیاهو رویکرد و سیاست‌های بسیار افراطی و فاشیستی را علیه فلسطینی‌ها در داخل سرزمین‌های اشغالی و در کرانه باختری و قدس و نوار غزه در پیش می‌گیرد و از سوی دیگر موجب افزایش تنش‌های منطقه‌ای می‌شود.

تعیین چهره‌های بسیار افراطی و تندرو از جمله «ایتامار بن گویر» به عنوان وزیر امنیت داخلی در کابینه رژیم صهیونیستی صدای صهیونیست‌ها را هم درآورده است. آنها بن گویر را جزئی از «اراذل و اوباش آشوبگر» و خطری برای این رژیم قلمداد می‌کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *