نمایش تازه سناتورهای آمریکایی با ادعاها و اتهام‌زنی علیه روسیه ، چین و ایران

نمایش تازه سناتورهای آمریکایی با ادعاها و اتهام‌زنی علیه روسیه ، چین و ایران

تهران- ایرنا- اعضای کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با آشکارتر کردن هراس خود از ناکامی غرب در اوکراین و همچنین تقویت جبهه جهانی ضدغربی ادعا ها و اتهاماتی را علیه روسیه ، چین و ایران مطرح کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای هیل، سناتورهای دموکرات و جمهوریخواه پنجشنبه به وقت محلی در جلسه پرسش و پاسخ با نمایندگان وزارت خارجه، دفاع و آژانس توسعه بین‌الملل آمریکا گفتند که تحریم‌های آمریکا علیه شرکت‌های چینی کافی نیست.

تد کروز سناتور جمهوریخواه ایالت تگزاس هم دولت بایدن را به ضعیف بودن در برابر ایران متهم کرد.

باب منندز سناتور دموکرات نیوجرسی و رئیس کمیته روابط خارجی سنا گفت: ما باید به هر روشی که می‌توانیم سر مار را قطع کنیم. یعنی این که هسته داخلی روسیه را مستقیما تحریم کنیم. اما معنای دیگر آن این است که کسانی را که در جنگ ناعادلانه و غیرمقدس به روسیه کمک می‌کنند، تحریم کنیم.

وی با طرح این ادعا که چین در حمایت از روسیه پشت شرکت‌های تابعه خود پنهان شده است، افزود: در نهایت، چین نمی‌تواند مصونیت داشته باشد و با تبعات اقداماتش مواجه نشود.

جیمز ریش سناتور جمهوریخواه ایالت آیداهو و عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنا در تایید اظهارات منندز گفت: به نظر می‌رسد که چین در کمال مصونیت عمل می‌کند و ما باید در این رابطه تحریم‌هایی وضع کنیم.

ریش و سایر اعضای کمیته روابط خارجی سنا از تصمیم دولت بایدن برای ارسال تانک‌های پیشرفته آبرامز به اوکراین استقبال کردند اما ریش و برایان شاتس سناتور دموکرات هاوایی گفتند که این تصمیم بسیار دیر اتخاذ شد.

سناتور کروز نیز از دولت بایدن بدلیل آنکه به اندازه کافی در برابر ایران با شدت رفتار نمی‌کند، انتقاد کرد زیرا به ادعای وی گزارش‌های اطلاعاتی نشان می‌دهد که ایران به روسیه پهپاد و سایر تجهیزات نظامی می‌دهد. این در حالی است که آمریکا تاکنون سندی درباره این ادعا ارائه نکرده است.

کروز افزود: دولت بایدن همچنان وسوسه یک توافق هسته‌ای جدید با ایران را در سر دارد. من عمیقا نگران آن هستم که این دولت در میانه یک جنگ، بخاطر ترجیحات سیاسی و حزبی خود در برابر ائتلاف روسیه و ایران مقهور شود.

ویکتوریا نولاند معاون وزیر خارجه آمریکا در این نشست ادعاهای کروز را رد کرد و گفت که دولت بایدن در حال حاضر درباره توافق هسته‌ای با ایران مذاکره نمی‌کند.

منندز هم در پاسخ به کروز انتقادهای وی را رد کرد و گفت: من با همکارم از تگزاس موافق نیستم. هیچ کسی بیشتر از دولت بایدن در قبال اوکراینی‌ها قاطع، یاری‌رسان و بابصیرت نبوده است. گفتن هر چیز دیگری در این باره یعنی زندگی کردن در یک دنیای موازی؛ کما اینکه گویی بعضی از شما آنجا زندگی می‌کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *