مجید انتظامی: اهل هنر بدون تردید عاشق وطن خویش‌اند

مجید انتظامی ـ موسیقیدان ـ در دیدار با مشاور وزیر فرهنگ چنین گفت: اهل فرهنگ و هنر از موثرترین سرمایه‌های کشور محسوب می‌شوند و بدون تردید آنها عاشق وطن خویش هستند و این عشق را با زبان هنر در آثارشان بیان می‌کنند. در خدمت به آنها باید اهتمام داشت.

به گزارش ایسنا، در ادامه طرح تکریم و دیدار با اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در ایام دهه فجر، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر به دیدار مجید انتظامی رفت.

سیدمجید پوراحمدی، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی با مجید انتظامی، هنرمند عرصه موسیقی دیدار و گفت و گو کرد.

پوراحمدی در این دیدار ضمن تقدیر از خدمات این هنرمند در تداوم و اعتلای موسیقی کشورمان گفت: استاد مجید انتظامی یکی از مفاخر تاریخ هنر انقلاب اسلامی هستند که توانست با کارنامه‌ای ارزشمند نام بلند پدر خود را حفظ کند. آثار خلاقانه ایشان روایتگر غم و شادی مردم ایران است و همیشه در خاطره جمعی مردم ماندگار خواهد بود.

مشاور وزیر فرهنگ افزود: صندوق اعتباری هنر توجه ویژه‌ای به اهالی فرهنگ و هنر خصوصاً اساتید نامدار این عرصه دارد. وظیفه ماست که ضمن تکریم و حمایت مادی و معنوی از آنها از تجارب و دانش این هنرمندان بهره برداری کنیم.

در این دیدار مجید انتظامی همچنین با یادآوری خاطرات حرفه‌ای خود، به برخی مشکلات و دغدغه‌ها در حوزه موسیقی کشور اشاره کرد.

مجید انتظامی متولد ۱۸ اسفند ۱۳۲۶ در تهران، موسیقیدان، آهنگساز، نوازنده ابوا و مدرس موسیقی اهل ایران است. او از دههٔ ۱۳۵۰ برای بیش از ۸۰ اثر سینمایی موسیقی متن نوشته‌ است و با دریافت چهار سیمرغ بلورین برای فیلم‌های بای سیکل ران، روز واقعه، آژانس شیشه‌ای و دیوانه‌ای از قفس پرید مشترکاً به همراه حسین علیزاده و محمدرضا علیقلی برندهٔ بیشترین سیمرغ بلورین در بخش بهترین موسیقی متن جشنواره فیلم فجر است.

انتظامی از برگزیدگان هشتمین همایش چهره‌های ماندگار در سال ۱۳۸۹ است و در سال ۱۳۹۳ به عنوان جهادگر عرصهٔ فرهنگ و هنر نشان افتخار دریافت کرده‌ است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *