حمله لاپید به نتانیاهو: یک بار در عمرت مسئولیت کارهایت را به عهده بگیر

حمله لاپید به نتانیاهو: یک بار در عمرت مسئولیت کارهایت را به عهده بگیر

تهران- ایرنا- رهبر مخالفان کابینه تندرو رژیم صهیونیستی، همزمان با تظاهرات چند هزار نفری در تل‌آویو بار دیگر به شدت از اقدامات نخست‌وزیر این رژیم انتقاد کرد و کابینه او را «دیوانه» خواند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری فلسطینی سما، یائیر لاپید نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی و رهبر مخالفان کابینه فعلی این رژیم در توییتی در این باره نوشت: آقای نتانیاهو به جای سرزنش دیگران یک بار در زندگی‌ات مسئولیت اقداماتت را به عهده بگیر.

لاپید افزود: دلیل این هرج و مرج کابینه دیوانه تو است و ضررهای وارد شده در زمینه‌های اقتصادی و امنیتی نیز به دلیل اصلاحاتی است که آن را رهبری می‌کنی.

وی خطاب به نتانیاهو ادامه داد: همچنین اتحاد میان اسرائیلی‌ها به دلیل تحریک‌های ادامه دار شما از بین رفته است.

پیش از این نیز لاپید در نشست مشترک با بنی گانتس، آویگدور لیبرمن و میراو میخائیلی به عنوان رهبران احزاب مخالف نتانیاهو تاکید کرد: آنچه کابینه درصدد ارائه به کنست است در واقع به منزله متلاشی کردن و فروپاشی اسرائیلی‌ها است.

وی خطاب به اعضای حزب “لیکود” گفت که جلوی این فاجعه را بگیرند.

تظاهراتی علیه نتانیاهو هم اکنون در شهر اشغالی قدس درحال برگزاری است و در مقابل، شماری از شهرک نشینان تندروی حامی او نیز در مقابل آنها صف کشیده اند. براساس تصاویر منتشر شده، مخالفان نتانیاهو اقدام به هو کردن شهرک نشینان صهیونیست در این تظاهرات می کنند.

نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از برخورد دو گروه موافق و مخالف نتانیاهو و سیاست های کابینه تندروی او درباره اصلاحات در دستگاه قضایی بین آنها مستقر شده و حصاری را ایجاد کرده اند.

در همین حال، شبکه چهارم رژیم صهیونیستی گزارش دادند که مقابل کنست این رژیم نیز تظاهرات مشابهی هم اکنون برگزار شده و معترضان به اصلاحات دستگاه قضایی در تلاش برای عبور از حصار ایجاد شده توسط پلیس هستند و برخورد بین دوطرف ایجاد شده است.

این صف آرایی موافقان و مخالفان اصلاحات قضایی درحالی است که پیش از این نیز نمایندگان کنست رژیم صهیونیستی بر سر تصمیم برای این اصلاحات در صحن کنست به جان هم افتادند و اعتراضات ۱۴ نفر از مخالفان این اصلاحات منجر به اخراج آنان شد.

اعتراضات علیه کابینه بنیامین نتانیاهو روبه گسترش است و برای هفته های متمادی، صهیونیستها به خیابان ها آمده اند تا مانع از تحقق اصلاحات قضائی مورد نیاز وی شوند.

در هفته های گذشته، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی بودند.

این تظاهرات‌ در سایه جدال شدید بین ائتلاف کابینه راست افراطی به ریاست نتانیاهو و جناح اپوزیسیون به ریاست «یائیر لاپید» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی برگزار شده است.

سران اپوزیسیون رژیم صهیونیستی اصلاحات قضایی کابینه نتانیاهو را برای تضعیف دستگاه قضایی و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *