سرمایه گذاران گنابادی تامین هزینه های بلیط پروازهای فرودگاه این شهرستان را متقبل شدند

سرمایه گذاران گنابادی تامین هزینه های بلیط پروازهای فرودگاه این شهرستان را متقبل شدند

گناباد – ایرنا- فرماندار گناباد گفت: سرمایه گذاران و خیران این شهرستان تامین بخشی از هزینه‌های بلیط‌های پروازهای فرودگاه منطقه‌ای این شهرستان را به مدت ۱۰ ماه به صورت چارتر بعد از بهره برداری طی سالجاری متقبل شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا رضا نصیری پنج شنبه شب در جلسه هم اندیشی با سرمایه گذاران و خیران گناباد در خصوص راه اندازی فرودگاه منطقه ای گناباد افزود: سرمایه گذاران و خیران این شهرستان در این جلسه در مجموع تامین هزینه های ۶۰ بلیط در هر پرواز از این شهرستان را به صورت چارتر و رفت و برگشت متقبل شدند.

وی ادامه داد: با توجه به اقدامات در دست انجام برای راه اندازی شرکت هواپیمایی اختصاصی گناباد به موازات راه اندازی فرودگاه منطقه ای این شهرستان سرمایه گذاران گنابادی برای استمرار پروازها هزینه های فوق را تقبل کردند تا صرفه اقتصادی برای شرکت های هواپیمایی تا زمان راه اندازی این شرکت افزایش یابد.

فرماندار گناباد اظهار داشت: فرودگاه از مزیت های مهم برای توسعه و رونق اقتصادی ۱۵ شهرستان جنوب استان خراسان رضوی و شمال استان خراسان جنوبی است و ظرفیت جابجایی سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت این شهرستان‌ها را در طول سال دارد.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی فرودگاه گناباد، علاوه بر آنکه فرصت مغتنمی برای سرمایه‌گذاران، استادان دانشگاه و مسافران ایجاد می کند، موجب سهولت در افزایش سفر مسوولان کشوری به این منطقه می‌شود که این خود بسترساز توسعه و رونق اقتصادی و کاهش مشکلات منطقه است.

فرماندار گناباد خاطر نشان کرد: برای استمرار برقراری پروازهای فرودگاه گناباد بعد از بهره برداری باید با هم افزایی بین بخشی، از ظرفیت‌های مختلف رسانه ها و بخش‌های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی شهرستان گناباد و ۱۵ شهرستان همجوار جنوب خراسان رضوی و استان خراسان جنوبی استفاده کرد.

نصیری گفت: مشارکت سرمایه گذاران و خیران گنابادی در تامین هزینه های بخشی از پروازهای فرودگاه منطقه ای این شهرستان به مدت ۱۰ ماه بعد از بهره برداری اقدامی مهم و امید بخش در جهت استمرار پروازهای این فرودگاه به شمار می رود.

وی خاطر نشان کرد: فرودگاه گناباد که از آغاز عملیات احداث آن ۲۸ سال می گذرد با صرف هزار و ۵۰۰ میلیارد هزینه برای ساخت و تکمیل آن بعد از ماه مبارک رمضان با حضور رییس مجلس شورای اسلامی به بهره برداری می رسد.

وی تصریح کرد: از مجموع این میزان اعتبار یک هزار میلیارد ریال طی بیش از یک سال گذشته با پیگیری های دولت سیزدهم تامین شده است.

رییس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی هم گفت: به موازات راه اندازی فرودگاه منطقه ای گناباد در آینده نزدیک پیگیری هایی برای راه اندازی شرکت هواپیمایی اختصاصی گناباد در در دست انجام است.

محمد صفایی دلویی گفت: بر اساس مذاکرات با مسوولان سازمان هواپیمایی کشوری، راه اندازی شرکت هواپیمایی اختصاصی گناباد ۱۰ ماه زمان به خود اختصاص می دهد.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بعد از راه اندازی این شرکت گناباد دارای هواپیمای اختصاصی است و در هر مسیر پروازی که نسبت به جابجایی مسافر اقدام کند بخشی از درآمد آن صرف رونق این منطقه خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین بعد از راه اندازی شرکت هواپیمایی اختصاصی گناباد همیشه یک هواپیما در فرودگاه این شهرستان مستقر خواهد بود و هر روز یک پرواز از این طریق به سایر نقاط کشور انجام می شود.

صفایی اظهار داشت: فرودگاه منطقه ای شهدای گناباد پییش از این قرار بود در اواخر سال گذشته با حضور رییس مجلس شورای اسلامی به بهره برداری برسد ولی به دلیل تراکم کاری برنامه های ریاست مجلس به ابتدای سالجاری موکول شد و بر اساس آخرین پیگیری ها در هفته اول و یا دوم بعد از ماه مبارک رمضان مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی بیان کرد: راه اندازی این فرودگاه علاوه بر گردشگری و اقتصاد، در رشد و شکوفایی و توسعه بین بخشی حوزه های علمی، فرهنگی و دانشگاهی، فناوری، تبادل علمی مراکز آموزش عالی منطقه با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سایر نقاط نقش زیادی دارد و بستر سفر اساتید و صاحبنظران علمی و دانشگاهی را به این منطقه فراهم می کند.

فرودگاه منطقه ای شهدای گناباد دارای زمینی به وسعت ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار و ۲ هزار و ۷۰۰ متر باند به عرض ۶۰ متر است و تا فرودگاه مشهد ۲۷۰ کیلومتر، تا سبزوار ۳۰۰ کیلومتر و تا بیرجند ۲۱۸ کیلومتر فاصله دارد و بعد از راه اندازی به عنوان سومین فرودگاه استان خراسان رضوی بعد از مشهد و سبزوار، در منطقه جنوب استان خراسان رضوی فعالیت خواهد داشت.

با بهره برداری از این فرودگاه سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۵ شهرستان جنوب استان خراسان رضوی و شمال استان خراسان جنوبی از مزیت های آن بهره مند می شوند.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد و جنوب استان خراسان رضوی واقع است.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *