پلیس باید عواقب برخورد فیزیکی با بی‌حجابان را بپردازد،گرچه دغدغه آقای رادان دغدغه همه است اما با برخورد فیزیکی دیگر امر به‌معروف نیست

به گفته شهریار حیدری عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همه دستگاه‌های متولی امر به معروف و نهی از منکر باید یک تجدید نظری پیرامون برخورد با حجاب داشته‌باشند.

آفتاب‌‌نیوز :

شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است نیروی انتظامی باید منتظر عواقب برخورد فیزیکی با حجاب باشد.

مهم‌ترین نکات این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

به‌نظر من بهترین موضوع پیرامون حجاب و عفاف دیدارمسئولین ومقامات کشوری با مقام معظم رهبری بود که ایشان فرمودند حجاب یک امر شرعی و قانونی است اما در برخورد قاعده خودش را دارد.

 ما در گذشته نیز گفته‌ایم حدود ۳۰ دستگاه متولی امر فرهنگ هستند و بودجه اینکار را از جمهوری اسلامی می‌گیرن ولی با کمال تاسف وضعیت فرهنگی متناسب با این بودجه خروجی چندانی ندارد یا اصلا خروجی خاصی ندارد.

این شده که امروز نیروی انتظامی می‌خواهد وارد عرصه شود و ما باید با ابزار پلیس، حجاب و عفاف را رعایت کنیم. در حقیقت پلیس باید در مرحله آخر وارد مسئله امر به‌معروف و نهی از منکر شود.

گرچه دغدغه آقای رادان دغدغه همه است اما با برخورد فیزیکی دیگر امر به‌معروف نیست. نمی‌شود امر به‌معروف و نهی از منکر را انجام داد. از این جهت همه دستگاه‌های متولی امر به‌معروف و نهی از منکر باید یک تجدید نظری پیرامون این موضوع و بر اساس رویکرد مقام معظم رهبری داشته باشند.
بله، فراموش نکنیدکه موضوع حجاب به مسائل اقتصادی نیز ارتباط دارد، یعنی اگر معضل بیکاری حل شود، فرد برای رفتن به سر کار، پوشش مناسب‌تری خواهد داشت.

سال گذشته موضوع حجاب و برخورد یک پلیس با یک خانم بهانه‌ای شد برای داخل و خارج، و دشمن تا آن اتفاقات رخ داد. الآن هم اگر مقام معظم رهبری می‌فرمایند قاعده خودش را می‌خواهد، در حقیقت منظورشان همین موضوع است که کاری نکنند دوباره فضای جامعه دچار تنش شود.

به‌نظر من همان دستگاهی که این‌کار را انجام داده، مسئول پاسخ‌گویی است، وظیفه اول نیروی انتظامی این‌کار نیست و در برخورد با بحث حجاب، این در مرتبه نخست وظیفه دستگاه‌های فرهنگی است. اگر نیروی انتظامی دارد این‌کار را تقبل می‌کند، تبعات آن‌را نیز قاعدتا باید بپذیرد. ولی به‌نظر من نباید کاری کنند که خدای ناکرده در جامعه مشکلی پیش بیاید و دود آن به‌چشم نظام، انقلاب و کشور برود که این خطرناک است.

مطالب مرتبط

۲ دیدگاه‌

  1. کاظم خطیبی گفت:

    tanks a lot

  2. کاظم خطیبی گفت:

    tanks a lot

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *