آیت الله جوادی‌آملی: نمی‌توان قرآن دست گرفت و به همه فحش داد

آیت الله جوادی آملی گفت: اگر می خواهید انسانی زندگی کنید، باید جهانی فکر کنید. کسی بدون جهان بینی نمی تواند کشوری را اداره کند. قرآن متعلق به همه بشریت است و منحصر به طبقه و گروه خاصی نیست.

مرجع عالیقدر شیعیان گفت: اساس کار قرآن «نذیراً للبشر» است. با بشریت کار دارد و فقط به ایران و غیرایران کاری ندارد. بنابراین، نمی توان قرآن را دست گرفت و به همه فحش داد و با همه دعوا کرد.

به گزارش نقد اندیشه؛ آیت الله جوادی آملی، مرجع عالیقدر تقلید در دیدار با پیام فضلی نژاد، مدیرمسئول مجله نقد اندیشه گفت: اگر می خواهیدانسانی زندگی کنید، باید جهانی فکر کنید. کسی بدون جهان بینی نمی تواند کشوری را اداره کند. قرآن متعلق به همه بشریت است و منحصر به طبقه و گروه خاصی نیست.

وی اضافه کرد: اساس کار قرآن «نذیراً للبشر» است. با بشریت کار دارد و فقط به ایران و غیرایران کاری ندارد. بنابراین، نمی توان قرآن را دست گرفت و به همه فحش داد و با همه دعوا کرد.

این مرجع عالیقدر شیعیان تصریح کرد: برخی آقایان خیال می کردند علون انسانی و اسلامی یعنی یک مجله ای چاپ کنیم و عکس امام و رهبری را اول آن بگاریم. این اسلام مالی است، نه اسلامی!

آیت الله جوادی آملی گفت: باید اندیشه را زنده کرد چون علم پوسیده و دانشگاه و حوزه پوسیده و سردخانه ای، عالم تربیت نمی کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *