هفته فرهنگی تربت‌حیدریه در مشهد آغاز شد

هفته فرهنگی تربت‌حیدریه در مشهد آغاز شد

تربت‌حیدریه- ایرنا- هفته فرهنگی تربت‌حیدریه در خانه تاریخی توکلی واقع در خیابان نواب مشهد آغاز به کار کرد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت‌حیدریه روز یکشنبه در ارتباط با معرفی این رویداد به خبرنگار ایرنا گفت: امسال و در دهه کرامت برای نخستین بار ابتکار برپایی هفته فرهنگی تربت‌حیدریه را با همکاری شهرداری و شورای شهر، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرمانداری رقم زدیم.

هفته فرهنگی تربت‌حیدریه در مشهد آغاز شد

علی محمدی با بیان این که قبلاً در نمایشگاه‌های میراث فرهنگی تنها به صورت “شب فرهنگی” و آن هم به مدت چند ساعت مردم با فرهنگ مردمان این خطه آشنا می‌شدند افزود: هدف از برپایی این یادمان فرنگی، معرفی صنایع دستی، سوغات و نیز معرفی ظرفیت‌های گردشگری در قالب یک نمایشگاه است.

وی با بیان این که این مجموعه تاریخی تا ۱۲ خرداد میزبان علاقه‌مندان به فرهنگ و آداب و رسوم مردم تربت‌حیدریه است ادامه داد: آشنایی مراجعان با موسیقی سنتی و نیز ورزش زورخانه‌ای این خطه، برپایی نشست‌های ادبی و شب شعر از دیگر برنامه‌های این هفته فرهنگی است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت‌حیدریه از مرمت ۶ اثر تاریخی با مشارکت بخش خصوصی و خیران حوزه میراث‌فرهنگی این خطه و با صرف بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال خبر داد.

محمدی افزود: این بناهای تاریخی عبارتند از رباط طبسی، رباط علیا و رباط لاری با مشارکت مالکان بناها، آب انبار شیرچهارسوق توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی، مسجد عماد با مشارکت خیران حوزه میراث و نیز مزار قطب‌الدین‌حیدر با مشارکت اداره اوقاف و میراث‌فرهنگی.

وی اضافه کرد: البته مرمت رباط‌ها بیشتر حالت توسعه‌ای و با هدف جذب بیشتر گردشگر در حال انجام است اما در مزار قطب‌الدین‌حیدر مجموعه عملیات عمرانی بیشتر برای حفظ و استقامت بنا صورت می‌گیرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *