سندرز: کشتار مردم بی‌گناه غزه را متوقف کنید

سندرز: کشتار مردم بی‌گناه غزه را متوقف کنید

تهران- ایرنا- برنی سندرز سناتور مستقل ایالت ورمونت آمریکا «کشتار کور مردم بی‌گناه» فلسطین را محکوم کرد و گفت که حملات رژیم صهیونیستی باید متوقف شود.

به گزارش ایرنا، سندرز شنبه شب با انتشار ویدیویی در شبکه اجتماعی ایکس حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین را «یکی از وحشتناک‌ترین لحظات تاریخ مدرن» خواند.

وی افزود: بمباران اردوگاه‌های آوارگان و آمبولانس‌ها و کشتار هزاران زن، مرد و کودک بی‌گناه خلاف قوانین بین‌المللی است و قابل قبول نیست. این اقدامات باید متوقف شود.

سندرز با بیان اینکه آمریکا سالانه ۳.۸ میلیارد دلار به اسرائیل کمک می‌کند، گفت: حالا آنها می‌توانند بگویند این پول را نمی‌خواهند. بسیار خب. اما اگر این پول را دریافت کنند و جو بایدن بخواهد پول بیشتری به آنها بدهد، باید بپذیرند که نمی‌توانند به ارزش‌های آمریکا و چیزی که دنیای متمدن از آن حمایت می‌کند، لطمه بزنند.

این سناتور مستقل از درخواست‌ها برای توقف بمباران‌ها استقبال کرد و تصریح کرد که مردم غزه «آب، غذا و سوخت ندارند و بیمارستان‌هایشان بمباران شده است. این کاملا یک فاجعه است.

وی با هشدار درباره این «فاجعه انسانی» گفت: آمریکا پول زیادی به اسرائیل می‌دهد. کار ما این شده است که بگوییم حق دفاع از خود دارید. اما کودکان فلسطینی به اندازه کودکان اسرائیلی و آمریکایی مهم هستند.

سندرز تاکید کرد: کشتار کور مردم بی‌گناه را متوقف کنید.

این در حالی است که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا گفته است که پیشرفت‌هایی در زمینه «توقف بشردوستانه» جنگ در غزه حاصل شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *