اعتصاب کارکنان بیش از ۲۰۰ فروشگاه استارباکس در آمریکا

اعتصاب کارکنان بیش از ۲۰۰ فروشگاه استارباکس در آمریکا

برگزارکنندگان این اعتراضات می‌گویند؛ این اعتصاب بزرگترین اعتصاب طی ۲ سال اخیر در میان تلاش‌ها برای اتحاد فروشگاه‌های این شرکت بوده است.

کارگران و کارمندان بیش از ۲۰۰ فروشگاه استارباکس در ایالات متحده امریکا در اعتراض به میزان حقوق و دستمزدهای خود، دست از کار کشیدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از آسوشیتدپرس، کارگران و کارمندان بیش از ۲۰۰ فروشگاه استارباکس در ایالات متحده در اعتراض به میزان حقوق و دستمزدهای خود، دست از کار کشیدند.

کانال عصر ایران در تلگرام 

برگزارکنندگان این اعتراضات می‌گویند که اعتصاب روز پنجشنبه بزرگترین اعتصاب طی ۲ سال اخیر در میان تلاش‌ها برای اتحاد فروشگاه‌های این شرکت بوده است.

اتحادیه کارگری “یونایتد” آمریکا سالروز “جام قرمز” استارباکس را برای برگزاری این مراسم انتخاب کرد چرا که معمولاً یکی از شلوغ ترین روزهای سال است.

به گفته اتحادیه یونایتد، کارگران بخشی از روز را به تجمع اعتراضی پرداختند و بقیه روز از فروشگاه های خارج از این اتحادیه بازدید کنند. حدود ۳۰ فروشگاه نیز روز چهارشنبه دست از کار کشیده بودند.

جونیپر شوایتزر، یکی از کارمندانی که ۱۶ سال برای استارباکس کار کرده است، گفت که این شرکت و ایده‌آل‌های آن را دوست دارد، اما معتقد است که این شرکت به وعده های خود عمل نمی‌کند.

شوایتزر که روز پنجشنبه در بیرون فروشگاه خود در شیکاگو به همکاران خود در این اعتصابات پیوسته بود، گفت: آنها به ما یک دنیا وعده وعید داده‌اند ولی به آنها عمل نکرده‌اند.

بر اساس این گزارش، اعتراضات روز پنجشنبه پنجمین اعتصاب کارگران استارباکس از زمانی بود که فروشگاهی در نیویورک، در اواخر سال ۲۰۲۱ به اولین فروشگاهی تبدیل شد که به این اتحادیه پیوسته است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *