مقام صهیونیست: رفتن نتانیاهو ضروری است/ باید کابینه را تغییر داد

مقام صهیونیست: رفتن نتانیاهو ضروری است/ باید کابینه را تغییر داد

تهران- ایرنا- رئیس حزب کار رژیم صهیونیستی گفت که بهترین و صحیح ترین کار این است که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم از منصب خود کناره گیری کند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روسیا الیوم، «میراو میخائیلی» افزود: آنچه امروز ضروری به نظر می رسد، رفتن نتانیاهو است و این یک احتمال واقعی است که می تواند بدون برگزاری انتخابات نیز محقق شود.

وی اضافه کرد که پیشنهاد من برگزاری انتخابات نیست، بلکه باید با استفاده از ابزارهای قانونی کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی، کابینه را تغییر داد و به نظر من، ائتلاف حاکم می داند که صحیح ترین کار، تغییر نخست وزیر است.

میخائیلی گفت: احتمال اینکه در همین دوره کنست، کابینه دیگر تشکیل شود، واقعی و بسیار خوب است.

بسیاری از صهیونیست ها، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مسئول شکست امنیتی و اطلاعاتی در عملیات طوفان الاقصی می دانند و براساس نظرسنجی های انجام شده، اعتماد صهیونیست ها به کابینه، به پایین ترین میزان در ۲۰ سال گذشته رسیده است.

براساس یک نظر سنجی که چند روز پیش انجام شد، فقط ۲۹ درصد صهیونیست های ساکن در سرزمین های اشغالی فلسطین، نتانیاهو را شایسته منصب نخست وزیری می دانند و ۵۰ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی، «بنی گانتس» وزیر جنگ پیشین و عضو شورای جنگ رژیم صهیونیستی را بر نتانیاهو ترجیح دادند.

در همین حال، رسانه‌های رژیم صهیونیستی شنبه شب گزارش دادند که «یائیر لاپید» نخست وزیر سابق و رئیس کنونی اپوزیسیون تحرکاتی را برای انحلال کابینه ائتلافی نخست وزیر اسرائیل آغاز کرده است.

روزنامه “هاآرتص” در این باره نوشت که لاپید با اعضای حزب لیکود دیدار کرد تا از آنها بخواهد که از حزب کنار گرفته و به این ترتیب کابینه نتانیاهو سقوط کند.

براساس گزارش این رسانه صهیونیستی، لاپید به اعضای لیکود پیشنهاد کرده که «یوآو گالانت » وزیر جنگ یا «یولی ادلشتاین » عضو لیکود و وزیر کنونی اطلاع رسانی رژیم اسرائیل را جایگزین نتانیاهو در نخست وزیری کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *