قادری: بودجه ناتراز عامل «استقراض و تورم» می‌شود

قادری: بودجه ناتراز عامل «استقراض و تورم» می‌شود

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بودجه ناتراز را عامل افزایش تورم خواند و گفت: در صورت بروز کسری بودجه، دولت ناچار می‌شود از طریق استقراض اعتبارات مورد نیاز را تامین کند.

جعفر قادری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد تغییرات ایجاد شده در لایحه بودجه ۱۴۰۳ و تحمیل بار مالی به دولت گفت: تغییراتی که در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در کمیسیون تلفیق ایجاد شده عمدتا مواردی از جمله «مجاز» و« تا » عنوان شده است که دولت برای انجام این مصوبه مختار است و عدد قطعی نیامده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه برخی از نگرانی ها در مورد تغییرات لایحه بودجه موضوعیت ندارد، گفت: در مورد افزایش حقوق ها اگر دولت به شورای نگهبان اثبات کند که منابع پاسخگو نیست، شورا با دولت همراهی می‌کند و اگر این تغییرات مورد تایید هیات عالی نظارت و شورای نگهبان باشد در برگشت بعدی این ملاحظات و دغدغه ها از سوی مجلس لحاظ می شود.

نماینده مردم شیراز با بیان اینکه ناترازی در بودجه منجر به مشکلاتی در حوزه اقتصاد می شود اظهار داشت: اگر بودجه ناتراز بسته شود و منابع درآمدی دولت پاسخگو نباشد، دولت ناچار می‌شود از طریق استقراض از سیستم بانکی یا استقراض از مردم تامین اعتبار کند که این موضوع می‌تواند منجر به تورم در کشور شود .

قادری تصریح کرد: دولت و مجلس باید بودجه را به گونه ای عملیاتی کنند تا در سال آینده بتوانند تاثیری مثبت بر معیشت مردم داشته باشند.

به گزارش ایرنا، به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه تغییرات ایجاد شده در لایحه بودجه عملا ۴۴۰ همت بار مالی به بودجه تحمیل کرده بدون اینکه منابع درآمدی آن مشخص باشد. این اتفاق یعنی ناترازی و کسر بودجه که سال بعد یقینا به تورم منجر خواهد شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *