همنشینی با موسیقی فجر ۳۹؛ موسیقی، بانوان و مادرانی که همیشه حامی‌اند/ این صدای قانون «ماهنی» است

موسیقی، بانوان و مادرانی که همیشه حامی‌اند/ این صدای قانون «ماهنی» است

تهران- ایرنا- گروه موسیقی بانوان «ماهنی» به سرپرستی ماندانا غفاری با اجرای آثار آهنگ‌سازان و بزرگان موسیقی ایرانی در تالار وحدت، همه حس و شکوه موسیقی‌شان را به دختران و مادران ایران‌زمین تقدیم کرد.

به گزارش خبرنگار موسیقی ایرنا، گروه موسیقی بانوان «ماهنی» به سرپرستی و نوازندگی پیانو ماندانا غفاری و خوانندگی ماریا غفاری چهارشنبه- ۲۵ بهمن ماه- در سومین روز سی و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در تالار وحدت به روی صحنه رفت.

این گروه در حوزه موسیقی ایرانی فعالیت می‌کند و قطعه‌های این اجرا را به آثار آهنگسازان بنام همچون همایون خرم، انوشیروان روحانی و جواد معروفی اختصاص داده بود، «عزیزم کاسه چشمم سرایت»، «گلی که خود بدادم پیچ و تابش»، «بی‌کلام»، «کی میگه دنیا قشنگه»، «ای نازنین» از آثار این کنسرت بود.

پس از اجرای این قطعه‌ها ماریا غفاری خواننده گروه «ماهنی» خطاب به مخاطبان گفت: امیدواریم توانسته باشیم لحظات خوبی را برای شما ایجاد کنیم، این گروه متشکل از چهار هنرمند، ماندانا غفاری سرپرست گروه و نوازنده پیانو، تارا موسویان نوازنده پرکاشن، گلسمن مهدیان نوازنده قانون و بنده خواننده است.

غفاری پیش از اجرای قطعه بعدی بیان کرد: این قطعه را به مادرم که همیشه پشتیبان ما بود، مادران اعضای گروه، بانوانی که در سالن هستند و تمام بانوان سرزمین‌مان تقدیم می‌کنیم.

این خواننده سپس قطعه «طرح زلفات» را با همراهی پیانو اجرا کرد.

«تک‌نوازی» پرکاشن، «به صحرا بنگرم صحرا ته وینم»، «ته که نوشم نه‌ای نیشم چرایی»، «چون به زلف خویش»، «امید زندگانی» و «دل را به مهرت وعده دادم» دیگر قطعه‌هایی بود که گروه موسیقی ماهنی در این کنسرت اجرا کرد.

گروه موسیقی «ماهنی» سال ۱۳۹۳ تاسیس شده است و محوریت آن تنها بر فعالیت بانوان نبود و آقایان هم حضور داشتند، این گروه امروز نخستین اجرای بانوان خود را در سی و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به روی صحنه برد.

ماندانا غفاری فارغ‌التحصیل کارشناسی موسیقی از دانشگاه سوره است و نزد استادانی از جمله وارطان ساهاکیان، عباس خوشدل، علیرضا مشایخی و شهداد روحانی موسیقی آموخته است. او سال ۱۳۹۴ رتبه دوم در فستیوال بین‌المللی ارمنستان را با داوری علیرضا شفقی‌نژاد از ایران و داوران بین‌المللی در جشنواره حیات سبز بخش ساخت کلیپ از آن خود کرد. از دیگر فعالیت‌های اجرایی او پیانو نوازی در بزرگداشت استاد سمندریان بوده است.‎

موسیقی، بانوان و مادرانی که همیشه حامی‌اند/ این صدای قانون «ماهنی» است

سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به همت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسط انجمن موسیقی ایران با همکاری بنیاد رودکی به دبیری رضا مهدوی تا از ۲۳ تا ۲۸ بهمن در بخش‌های رقابتی (جایزه باربَد) و غیررقابتی همزمان در تهران و استان‌های آذربایجان شرقی، بوشهر، سمنان، فارس، گلستان، مرکزی، مازندران، خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، کرمانشاه، لرستان، کرمان و هرمزگان و با حضور ۲۱۰۹ هنرمند برگزار می‌شود. جایزه‌های ترانه،‌ موسیقی و رسانه، بخش سرود و نشست‌های پژوهشی برنامه‌های دیگر این دوره از جشنواره است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *