آغاز اجرای طرح ۲ بانده کردن محور زاوه- تربت حیدریه تربت حیدریه- ایرنا- رئیس اداره راه و شهرسازی زاوه اعلام کرد: اجرای طرح ۲ بانده کردن محور زاوه – تربت حیدریه با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز شده است.


مرتضی رضازاده، پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرحله نخست این طرح به طول ۲ هزار و ۷۰۰ متر از ورودی شهر دولت آباد، مرکز شهرستان زاوه به سوی تربت حیدریه، با عاملیت شهرداری دولت آباد اجرا می شود.
وی با بیان اینکه اعتبار اجرای این طرح از محل جرائم رانندگی تامین شده، گفت: اجرای طرح یاد شده به همراه بهسازی مسیر روستاهای کاریزک ناگهانی و شهن آباد و نیز بهسازی مسیر دولت آباد از سمت تربت حیدریه، پاییز پارسال در نشست مشترک استاندار خراسان رضوی با نماینده تربت حیدریه، زاوه و مه ولات و فرماندار زاوه مصوب شده بود.
وی گفت: چون طبق قانون اعتبارات جرائم به دستگاه های دولتی تعلق نمی گیرد، مقرر شد طرح با محوریت بخش دولتی توسط شهرداری زاوه اجرا شود و سقف زمانی اجرا نیز تا آخر سال مالی جاری (تیرماه) تعیین شد که چنانچه تا آن موعد به اتمام نرسد، اعتبار یاد شده مشمول مرور زمان شده و حذف می شود.
رئیس اداره راه و شهرسازی زاوه در عین حال با انتقاد ضمنی از آنچه کندی شهرداری دولت آباد در اجرای طرح خواند، گفت: امیدواریم شهرداری با شتاب دادن به اجرای طرح طبق برنامه زمان بندی شده، مانع از سوختن بودجه تخصیصی شود.
رضازاده، طول محور ارتباطی تربت حیدریه – زاوه را ۲۸ کیلومتر با عرض ۱۱ متر عنوان و بیان کرد:
هم اکنون روزانه ۶ تا هشت هزار خودرو از این محور گذر می کنند و حال آنکه ظرفیت این مسیر بر اساس استانداردهای موجود تنها تردد سه هزار خودرو در روز است.
شهرستان زاوه دارای ۱۰۰ کیلومتر راه شهری و ۲۴۰ کیلومتر راه روستایی است.
شهرستان زاوه با ۱۱ هزار هکتار و تربت حیدریه با ۹ هزار هکتار بیشترین کشتزارهای زعفران کشور را در خود دارند. 
زاوه از بخش های تابعه شهرستان تربت حیدریه بود که در آبان ۱۳۸۷ با مرکزیت شهر دولت آباد به شهرستانی مستقل ارتقاء یافت.
مرکز این شهرستان ۸۰ هزار نفری در ۱۷۶ کیلومتری مشهد و مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری مرکز استان خراسان رضوی واقع است.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *