بانوی هنرمند در تربت حیدریه توانسته با هنر خودش آثار تاریخی کشورمان که در موزه‌های اروپا نگهداری می‌شود را روی سفال طراحی کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، تاریخ کهن و آثاری که از دوران‌های دور در ایران به جا مانده سبب شده ایران در ردیف ۱۰ کشور اول از نظر آثار تاریخی قرار گیرد، امروزه بخشی از این آثار در موزه‌های مطرح جهان، به ویژه چهار موزه لوور فرانسه، متروپولیتن آمریکا، آرمیتاژ روسیه و موزهپ بریتانیا انگلیس نگه‌داری می‌شوند، این آثار باستانی هم از نظر کمیت و هم کیفیت از ارزش بالایی برخوردارند و جای خالی آن‌ها در موزه‌های ایران حس می‌شوند؛ آثاری که از عصر آهن و برنز گرفته تا ساسانی و هخامنشی که به صورت‌های مختلف از جمله امتیازات پادشاهان قاجار به کشور‌های خارجی، دزدی و دلالی و سایر روش‌ها به این موزه‌ها راه یافتند. در این گزارش شما را با آثار تاریخی ایران در موز‌های اروپا در تربت حیدریه آشنا می‌کنیم.

یک بانوی هنرمند در تربت حیدریه توانسته با هنر خودش آثار تاریخی کشورمان که در موزه‌های اروپا نگهداری میشود را روی سفال طراحی کند؛ گپ و گفتی با این هنرمند زدیم.

فاطمه حیدری هنرمند اهل تربت حیدریه در گفت‌وگو با خبرنگار ما می‌گوید: فاطمه حیدری هستم ۲۶ساله متولد تربت حیدریه در رشته صنایع دستی گرایش تخصصی سفال وسرامیک از دانشگاه کاشان فارغ تحصیل شدم. کاشان شهری است که به کاشی‌ها و سرامیک هایش شهرت دارد و برای هر موزه‌ای در سراسر دنیا یک افتخاربزرگ‌است که قطعه از آثار سرامیک یا سفالین این شهر را درمجموعه خود داشته باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *