دبیرکل ناتو: استیصال و یاس زلنسکی را درک می‌کنیم وی بار دیگر تاکید کرد که ناتو قصدی برای مشارکت در درگیری در اوکراین ندارد و موظف است از خاک خود محافظت کند

دبیرکل ناتو: استیصال و یاس زلنسکی را درک می‌کنیم

ینس استولتنبرگ در اظهاراتی تاکید کرد، ائتلاف ناتو “استیصال و یاس” ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین را درک می‌کند و قول داد به ارسال تسلیحات به اوکراین ادامه دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو بیان داشت ائتلاف تحت امرش از سال ۲۰۱۴ فعالانه به توسعه ارتش اوکراین کمک می کند.

استولتنبرگ در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان گفت: من کاملاً استیصال و یاسی که زلنسکی رئیس جمهور اوکراین و مردم این کشور احساس می‌کنند را درک می‌کنم، زیرا آنها در شرایط بسیار دشواری قرار دارند. آنها هر روز شاهد ویرانی و تلفات غیرنظامیان هستند.

استولتنبرگ با تاکید بر قصد ائتلاف تحت امرش برای تداوم تحویل محموله های کمک‌ها به اوکراین بیان کرد: به همین دلیل است که متحدان در ائتلاف ناتو حمایت خود را افزایش داده‌اند و همچنین به تحویل سیستم های تسلیحاتی پیشرفته،ادوات دفاع هوایی و موشکی و سلاح های ضد تانک، سوخت و مهمات پرداخته‌اند.

وی همچنین تاکید کرد که ناتو از سال ۲۰۱۴ فعالانه به توسعه ارتش اوکراین کمک می‌کند و این ائتلاف “ده ها هزار سرباز اوکراینی را که اکنون در خط مقدم هستند، آموزش داده است.”

استولتنبرگ پیشتر در برلین بار دیگر تاکید کرد که ناتو قصدی برای مشارکت در درگیری در اوکراین ندارد و موظف است از خاک خود محافظت کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *