بایدن حرفش را درباره تایوان پس گرفت

بایدن حرفش را درباره تایوان پس گرفت

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن در کاخ آکاساکا در توکیو، ۲ خرداد ۱۴۰۱

تهران- ایرنا- جو بایدن رییس جمهوری آمریکا که روز گذشته توسل به نیروی نظامی از سوی کشورش برای حمایت از تایوان در برابر چین را رد نکرده بود، بعد از بازتاب های گسترده رسانه ای و واکنش های فراوان به ویژه واکنش تند پکن، امروز مجبور شد حرف خود را پس بگیرد.

به گزارش ایرنا، بایدن که سخنان دیروزش به سرعت از سوی مقامات کاخ سفید اصلاح شد، امروز سه شنبه گفت که هیچ تغییری در سیاست ابهام راهبردی نسبت به تایوان تغییری نکرده است.

رییس جمهوری آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا پس از اظهارات روز دوشنبه در مورد حمایت نظامی ایالات متحده از جزیره خودگردان مورد ادعای چین یعنی تایوان، تغییری در این سیاست ایجاد شده یا خیر؟، بیان کرد:”خیر.”

او به سوال در مورد اینکه آیا برای دفاع از تایوان نیروهای خود را به صف می کند، پاسخی نداد.

این درحالی است که بایدن دیروز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نخست وزیر ژاپن در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او پرسید “شما اشاره کردید که بنابر دلایلی مشخص، حاضر به مداخله نظامی در مناقشه  اوکراین نیستید … آیا شما مایل هستید به دفاع نظامی از تایوان بپردازید اگر به این نقطه برسید؟”، به صراحت پاسخ داد: بله.

بلافاصله بعد از پایان نشست خبری بایدن، یک مقام کاخ سفید برای لاپوشانی گاف فاحش بایدن ، در گفت و گو با رویترز و بدون ذکر نام خود، توضیح داد: این سخن بایدن که آمریکا برای دفاع از تایوان اقدام نظامی انجام خواهد داد، به معنی تغییر در سیاست  آمریکا نیست. همانگونه که رئیس جمهور بایدن در بخشی از سخنانش گفت، سیاست آمریکا در قبال چین تغییر نکرده است.

بلافاصله بعد از پایان نشست خبری روز گذشته بایدن، یک مقام کاخ سفید برای لاپوشانی گاف فاحش این رئیس جمهوری، در گفت و گو با رویترز و بدون ذکر نام خود، توضیح داد: این سخن بایدن که آمریکا برای دفاع از تایوان اقدام نظامی انجام خواهد داد، به معنی تغییر در سیاست  آمریکا نیست. همانگونه که رئیس جمهور بایدن در بخشی از سخنانش گفت، سیاست آمریکا در قبال چین تغییر نکرده است.

 

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *