منابع آگاه گزارش دادند: گزینه‌های دولت آمریکا برای تنبیه عربستان در پی تصمیم کاهش تولید نفت

منابع آگاه از اقدام های تنبیهی احتمالی آمریکا علیه عربستان سعودی در پی تصمیم برای کاهش تولید نفت خبر دادند.

گزینه‌های دولت آمریکا برای تنبیه عربستان در پی تصمیم کاهش تولید نفت

به گزارش ایلنا به نقل از ان‌بی‌سی، دولت آمریکا گزینه کاهش سرعت کمک‌های نظامی به عربستان سعودی از جمله تاخیر در تحویل موشک‌های پاتریوت را به عنوان بخشی از اقدامات تنبیهی علیه این کشور در واکنش به تصمیم برای کاهش تولید نفت در دست بررسی دارد.

دو مقام آمریکایی و یک منبع آگاه گزارش داد که برخی از مقام‌های نظامی از این ایده حمایت می‌کنند، اما برخی دیگر معتقد هستند که روابط نظامی واشنگتن و ریاض باید جدا از هرگونه اقدام تلافی‌جویانه باشد.

این شبکه آمریکایی اعلام کرد که عربستان سعودی قراردادی برای خرید ۳۰۰ موشک هدایت‌شونده «جی ای ام تی» مورد استفاده در سامانه‌های پدافند هوایی «پاتریوت۱۰۴- ای» دارد که برای سعودی‌ها که با تهدیدات دائمی موشک‌ها و پهپادهای پرتاب شده توسط انصار الله مواجه هستند، بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد که سعودی‌ها سیستم‌های پرتاب پاتریوت دارند اما برای رهگیری تهدیدات وارده باید موشک‌هایی را دوباره تهیه کنند.

طبق این گزارش، برخی از فرماندهان نظامی نگران این هستند که تاخیر در تحویل موشک‌های پاتریوت به عربستان سعودی، نیروهای آمریکایی و غیرنظامیان در این کشور را به خطر انداخته و همچنین تهدیدی برای روابط دفاعی و امنیتی منطقه باشد.

مقام‌های نظامی آگاه اعلام کردند که اینموضوع را به مقامات ارشد کاخ سفید ابلاغ کرده و به آن‌ها گفته‌اند که روابط نظامی باید از موضوعات دیگر جدا شود.

منابع آگاه اعلام کردند که گزینه‌های زیادی روی میز وجود دارد اما تاکنون تصمیمی گرفته نشده و بعید است در آینده نزدیک نیز تصمیماتی اتخاذ شود.

این منابع تاکید کردند: «نشست بعدی اوپک که قرار است در ماه دسامبر برگزار شود، نقطه عطفی خواهد بود، زیرا اگر سعودی‌ها پس از این نشست، میزان تولید خود را افزایش دهند، این امکان وجود دارد که ایالات متحده به هیچ وجه اقدامی علیه عربستان سعودی انجام ندهد».

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *