نماینده مجلس: برخی آقایان، حرف از بگیر و ببند و برخورد با مشت آهنین می‌زنند/ ظاهرا، متوجه نیستید وضعیت امروز جامعه، محصول بی‌کفایتی خود آنهاست

نماینده مجلس: برخی آقایان، حرف از بگیر و ببند و برخورد با مشت آهنین می‌زنند/ ظاهرا، متوجه نیستید وضعیت امروز جامعه، محصول بی‌کفایتی خود آنهاست

خانه ملت نوشت: نخعی، نماینده نهبندان و سربیشه گفت: باید به این نوع از افراد شک کرد ظاهرا علاقه‌ای به خاموش شدن آتش و فروکش کردن التهابات ندارند، اگر هنرامید آفرینی و خلق چشم‌انداز روشن پیش روی مردم و جوانان کشور را ندارید بهتر است سکوت کنید و اجازه دهید قوه قضاییه که خوشبختانه یک شخصیت معتدل و خیرخواه در راس آن قرار دارد، با رعایت دقیق قانون نسبت به بررسی‌ها اقدامات لازم را انجام دهد.

برخی از آقایان حرف از بگیر و ببند، برخوردهای فوری و آنچنانی می‌زنند و می‌گویند با مشت آهنین برخورد کنید، علیه مردم و جوانان ما اینگونه موضع گیری می‌کنند، آقایان چرا این حرف‌ها را می‌زنید؟ ظاهرا متوجه نیستید وضعیت امروز جامعه محصول عملکرد غیرمسئولانه و بی‌کفایتی امثال شماهاست، باید به این نوع از افراد شک کرد ظاهرا علاقه‌ای به خاموش شدن آتش و فروکش کردن التهابات ندارند.

مصطفی نخعی در نشست علنی روز دوشنبه، ۵ دی ماه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: از رییس جمهور تشکر ویژه دارم که خراسان جنوبی به عنوان مقصد اول دوره دوم سفرها انتخاب کرده اند حضور ایشان در بین مردم منطقه محروم در روستای لانور سربیشه و نهبندان بسیار اثر بخش بوده است، امیدواریم مصوبات سفر این دوره و دوره قبل با جدیت توسط مسئولان ذیربط پیگیری شود.

نماینده نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتفاقات اخیر یادآور شد: غرب با همکاری آمریکا به همراه چند کشور منطقه بر علیه ملت ایران به صحنه آمده است از آنجایی که آن‌ها توانایی رودررویی در منطقه را نداشته اند؛ جنگ ترکیبی سازمان یافته‌ای را بر علیه مردم آغاز کرده‌اند. از همین تریبون دولتمردان غربی و همکاران منطقه‌ای را از ادامه این مسیر بر حذر می‌دارم و هشدار می‌دهم مراقب باشید، این جنگ به مرحله رو در رویی در منطقه نیانجامد؛ چرا که می‌دانید از مهلکه احتمالی رهایی نخواهید یافت. پیشنهاد می‌کنیم از مسیر خطرناکی که آغاز کرده‌اید عقب‌نشینی کرده و ما را مجبور به واکنش‌های مستقیم نکنید ما برای تمام سناریوهای احتمالی شما آماده هستیم. تا در صورت لزوم در یک مواجهه مستقیم و تاریخی قدرت خود را به رخ شما بکشیم. ما بر منابع اصلی تامین کننده انرژی در منطقه احاطه داریم در صورتی که ناشیانه به این روند ادامه دهید قطعا با چالش‌های جدی روبرو خواهید بود؛ بنابراین مراقب رفتارهای خود باشد.

نماینده در مجلس یازدهم در ادامه با اشاره به تاریخ صد ساله کشور اظهار داشت: اگر تاریخ ۱۰۰ ساله کشور را ورق بزنید، حتی یک صفحه پیدا نخواهید کرد که بیگانگان به ویژه غربی‌ها(این نماینده باید می گفت به ویژه روسیه) قدمی مثبت برای این خاک برداشته باشند، آن‌ها با توطئه و نیرنگ کشور پهناور ایران را تجزیه کرده اند، بخش‌های مهمی از خاک ما را جدا کردند، اگر تاریخ را بخوانید می‌بینید که دقیقا مانند توطئه‌های این چند ماه اخیر، در گذشته نیز به اشکال دیگر همین توطئه‌ها علیه کشور ما راه انداخته شد و متاسفانه بدلیل ضعف حکومت‌های وقت بخش‌های مهمی از خاک ما را جدا کردند، اکنون نیز اندیشکده‌های آن‌ها همان برنامه‌های سابق، یعنی تضعیف حکومت مرکزی که منجر به تجزیه و جنگ داخلی در ایران میشود را برنامه ریزی و دنبال می‌کنند.

وی خطاب به جوانان تاکید کرد: هیچکس منکر مشکلات نیست، اما راهکار حل ابرچالش‌هایی همچون، بیکاری گرانی، معضلات فرهنگی و اجتماعی که جامعه امروز ما با آن مواجه است، ایستادگی و تلاش همه ما ایرانی‌ها در سایه وحدت و همدلی است، بدانید دل هیچ لندن‌نشینی برای ما نمی‌سوزد، آگاه باشید، ایرانیانی که در شبکه‌های خارجی علیه کشور خود و به نفع منافع غربی‌ها تحلیل می‌کنند، سخن می‌گویند. خبرنگاری و خبررسانی می‌کنند، در حالیکه می‌دانند این اقدامات به ضرر اقتدار و تمامیت ارضی کشورشان است، این‌ها عمدتا فرزندان همان کسانی هستند که لشکر تشکیل دادند و در حمایت از صدام علیه خاک خودشان جنگیدند.

نخعی تصریح کرد: بی‌غیرتی این‌ها نسبت به خاک، میهن و ناموس کشورشان در تاریخ اثبات شده است، جوانان ما باید هوشیار باشند، به فضل الهی دشمن تاکنون در این آوردگاه شکست خورده و موفق نشده است، اما ضرورت دارد دستگاه‌های امنیتی قضایی در چارچوب مقررات حداکثر رافت اسلامی را که مهمترین شاخصه نظام جمهوری اسلامی است در حق جوانانی که به هر دلیل درگیر شده و به زندان رفته‌اند داشته باشند، این جوانان فرزندان ما هستند، باید حتی الامکان با ملایمت و مهربانی با آنان رفتار شود.

این نماینده مجلس یادآور شد: برخی از آقایان حرف از بگیر و ببند، برخوردهای فوری و آنچنانی می‌زنند و می‌گویند با مشت آهنین برخورد کنید، علیه مردم و جوانان ما اینگونه موضع گیری می‌کنند، آقایان چرا این حرف‌ها را می‌زنید؟ ظاهرا متوجه نیستید وضعیت امروز جامعه محصول عملکرد غیرمسئولانه و بی‌کفایتی امثال شماهاست، باید به این نوع از افراد شک کرد ظاهرا علاقه‌ای به خاموش شدن آتش و فروکش کردن التهابات ندارند، اگر هنرامید آفرینی و خلق چشم‌انداز روشن پیش روی مردم و جوانان کشور را ندارید بهتر است سکوت کنید و اجازه دهید قوه قضاییه که خوشبختانه یک شخصیت معتدل و خیرخواه در راس آن قرار دارد، با رعایت دقیق قانون نسبت به بررسی‌ها اقدامات لازم را انجام دهد.

سخنگوی کمیسیون انرژی در پایان در مورد مطالبه گری نسل دهه هشتادی خاطر نشان کرد: باید بدانیم نسل دهه هشتادی یک نسل مطالبه گر و پرسشگر با تفکر انتقادی است، این ویژگی هادر کنار جسارت مثال زدنی و ده‌ها ویژگی مثبت دیگر ظرفیت‌های بی نظیری را برای رشد و پیشرفت کشور با محوریت این نسل در آینده فراهم کرده است، مشروط بر اینکه ما به جای دستور و تحکم، هنر گفتگو با این نسل و قانع کردن آنان را داشته باشیم، اگر اینگونه عمل کردیم با این نسل متقاعد نشده و با آن جسارت مثال زدنی به سمت آینده‌ای مبهم که به نفع هیچ کس نیست، باید حرکت کنیم، نظام اسلامی ما باید با میدان دادن به جوانان ورزیده به روز شود، افرادی که به صندلی‌ها چسبیده و سن و سالی از آن‌ها گذشته باید به خانه‌ها بروند، اجازه دهید جوانان تحصیلکرده، متخصص و مومن سکان کارها را بدست بگیرند، باید از دل تردیدی که پیدا شد فرصت بسازیم، حق نداریم با تنگ نظری و تندروی ملت را به خودی و غیرخودی، انقلابی و غیر انقلابی و امثال این‌ها دسته بندی کنیم، وحدت، انس و الفت درونی خود را قدر بدانیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *