۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات گردشگری در تربت‌حیدریه پرداخت شد

۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات گردشگری در تربت‌حیدریه پرداخت شد

تربت‌حیدریه- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان تربت‌حیدریه گفت : از ابتدای آغاز بکار دولت سیزدهم ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات گردشگری به این شهرستان پرداخت شده موجبات رشد سه برابری شاخص‌های حوزه گردشگری منطقه را بدنبال داشته است.

به گزارش ایرنا، علی‌اکبر کی‌پور دوشنبه شب در جلسه کارگروه گردشگری افزود: در حالی که تا قبل آغاز بکار این دولت، تنها ۲ واحد اقامتی در این خطه وجود داشت، اما اکنون در این دولت ۱۴ اقامتگاه بومگردی و سنتی ایجاد و یکی از معضلات و نیازهای اصلی شهرستان در زمینه اقامت گردشگران، تا حدودی بر طرف شده‌است.

وی با بیان این‌که برای نخستین بار و با هدف کاربری فرهنگی و گردشگری، ۱۲ بنای تاریخی شهرستان مرمت و ساماندهی شد، گفت: در همین مدت سه خانه صنایع‌دستی با هدف آموزش، تولید و عرضه صنایع دستی در سطح شهرستان ایجاد شده‌است.

رییس کارگروه گردشگری شهرستان تربت‌حیدریه از تمامی دستگاه‌های عضو این کارگروه خواست تا ضمن ارزیابی کمبودهای این حوزه، خود را مهیای پذیرایی از گردشگران نوروزی نمایند.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تربت‌حیدریه نیز گفت: از مهم‌ترین اهداف و سیاست‌های این اداره، استفاده از ظرفیت‌های مردمی و انجمن‌های میراث فرهنگی و در این راستا تعداد ۶ اثر تاریخی با مشارکت مردم و بخش خصوصی، مرمت و احیا شد.

علی محمدی افزود: هم‌چنین در این مدت سه موزه تخصصی و شاخص در شهرستان ایجاد و توجه به زیرساخت‌های گردشگری به‌ویژه در روستاها و تجهیز مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی از دیگر اقدامات این اداره در طول دولت سیزدهم می‌باشد.

دبیر کارگروه گردشگری تربت‌حیدریه همچنین از رشد ۱۰ برابری تورهای گردشگری تخصصی و برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه‌ها خبر داد و گفت: از دیگر اقدامات مثبت این اداره با هدف معرفی شایسته پتانسیل‌های گردشگری شهرستان در سطح ملی و بین المللی بوده‌است.

محمدی اضافه کرد: اکنون تربت‌حیدریه به عنوان یکی از شهرستان‌های پیشرو استان خراسان رضوی در حوزه تغییر کاربری کاروانسراهای تاریخی به مکان‌های اقامتی و گردشگری است، بر این اساس تا آخر امسال کاروانسراهای تاریخی کامه، کسکک، میاندشت و شور حصار مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

به گفته وی، حدود ۴۰۰ اثر تاریخی و جاذبه گردشگری در تربت حیدریه وجود دارد که ۹۰ مورد آن در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه با مزیت های مختلف در حوزه کشاورزی، معدن، صنعت و تجارت در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *