جهان‌آبادی: ما برای مسلمان شدن نیاز به گشت ارشاد نداریم

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجیگفت: کجای عالم یک دولت این رفتار را با شهروند خودش انجام می‌دهد که با ما انجام می‌دهند؟ آن هم هنگامی که شرایط خاصی وجود ندارد. یک زمانی است کودتایی در کشور رخ داده، یک زلزله‌ای آمده و نیرو‌های امدادی به خیابان آمده‌اند، یا جنگی روی می‌دهد و پلیس برای دفاع از ما آمده است، ولی مردم عادی به خرید می‌روند شما ۲۰ تا پلیس و غیرپلیس را می‌گذارید، این کار جز این که روی اعصاب مردم راه برود و روی روان مردم اثر بگذارد، چیز

یک عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: جامعه ایرانی قبل از جمهوری اسلامی هم اخلاق‌مدار و دین مدار بوده است. کسانی که شهید شدند تربیت‌یافته جمهوری اسلامی نبودند، تربیت یافته فضای غیراخلاقی قبل از انقلاب بودند، چرا؟ چون خانواده‌ها بچه‌های‌شان را تربیت کردند، این را باید به خانواده‌ها واگذار کنیم خانواد‌های ما اخلاق‌مدار، دین‌مدار و قرآن‌باور هستند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: رئیس اطلاعات نیروی انتظامی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی آمد و گفت ما گشت ارشادی در کشور نداریم و فقط حضور میدانی داریم، اما ما نمی‌دانستیم حضور میدانی یعنی چه؟ معتقدم این رفتار‌ها نه از روی کارشناسی است، نه عاقلانه و نه نفعی به حال نظام دارد.

رحیمی جهان‌آبادی خاطرنشان کرد: ما کشوری هستیم که بیش از ۳ هزار سال سابقه مدنیت و شهرنشینی دارد. تاریخ ما و تاریخ اسلام را مطالعه و واکاوی کنید، خواهید دید جامعه ایرانی جامعه اخلاق‌مدار و دین‌مداری بوده است. ولله ما نیاز به گشت ارشاد برای هدایت نداریم. ما نیاز به گشت ارشاد برای مسلمان شدن نداریم. این جامعه قبل از انقلاب اسلامی مسلمان بوده است و بدون گشت ارشاد هم مسلمان بوده است، اما این رفتار‌ها جز دوری مردم از حکومت، جز دوری مردم از دین، جز زده شدن نسل جوان از دین حاصلی ندارد. ما این را به چه زبانی باید بگوییم؟ به چه کسی باید بگوییم که بشنود؟

این نماینده مجلس با بیان این‌که ما منتخب مردم هستیم و زدن حرف دل مردم با ماست، تاکید کرد: ما نمی‌گوییم خدایی ناکرده کسی ترویج فساد کند، ما با فساد و رفتار‌های غیراخلاقی مخالف هستیم، ولی شیوه جذب مردم این رفتار‌های پلیسی نیست.

وی اظهار داشت: در یکی از میادین شاید برای مدت کوتاهی که من برای خرید با خانواده رفته بودم واقعا تردد خودرو و مردم از لابه‌لای پلیس مشکل شده بود، این چه شیوه رفتاری است؟ مسئولیت گشت ارشاد را نه پلیس بر عهده می‌گیرد، نه ریاست جمهوری بر عهده می‌گیرد، نه قوه قضائیه بر عهده می‌گیرد و نه هیچ کس به عهده نمی‌گیرد، اما این شیوه اجرا می‌شود. چه کسی مسئول این رفتار‌ها است؟

نماینده مردم تایباد در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که من به عنوان نماینده ملت فکر می‌کنم مجلس در نظارت ضعیف عمل می‌کند، عنوان کرد: مجلس باید از حقوق، حریم و آسایش روانی ملت دفاع کند. مجلس باید از این ملت در برابر این رفتار‌های خودسرانه‌ای که باعث دوری مردم از دین و افزایش مهاجرت می‌شود و باعث می‌شود کشور از هر نظر آسیب ببیند، دفاع کند.

وی تاکید کرد: مجلس اگر از حقوق ملت دفاع نمی‌کند، خاصیتش چیست؟ دلیل تشکیل‌اش چیست؟ من نماینده شهرستانی و از یک استان مرزی آمده‌ام و هیچ‌وقت هم از حقوق ملت کوتاه نیامده‌ام و همیشه هم دفاع کردم. درحال حاضر هم معتقدم در مسئله گشت ارشاد این رفتارها، آسیب‌زا هستند و تنش ایجاد می‌کنند. من فکر می‌کنم اراده‌ای وجود دارد که تنش بین ملت و حاکمیت را بیشتر کند و نمی‌دانم به چه علت است؟ و این امر را یک نوع خودبراندازی و آسیب می‌دانم و نمی‌دانم به چه علت این اتفاقات می‌افتد، اما در کشور در حال رخ دادن است.

رحیمی جهان‌آبادی عنوان کرد: شما زمانی می‌گویید تذکر لسانی است، اما تعداد مأمور و ماشین و حضور میدانی شما به نحوی است که ملت را تحریک می‌کند. هر کجای عالم این میزان پلیس را در خیابان ببینند، مردم واکنش نشان می‌دهند. این مردم نه مشکل روانی دارند، نه مشکل روحی دارند، نه فساد گسترده اخلاقی دارند. این چه رفتاری است که با مردم انجام می‌شود؟

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: کجای عالم یک دولت این رفتار را با شهروند خودش انجام می‌دهد که با ما انجام می‌دهند؟ آن هم هنگامی که شرایط خاصی وجود ندارد. یک زمانی است کودتایی در کشور رخ داده، یک زلزله‌ای آمده و نیرو‌های امدادی به خیابان آمده‌اند، یا جنگی روی می‌دهد و پلیس برای دفاع از ما آمده است، ولی مردم عادی به خرید می‌روند شما ۲۰ تا پلیس و غیرپلیس را می‌گذارید، این کار جز این که روی اعصاب مردم راه برود و روی روان مردم اثر بگذارد، چیز دیگری ندارد!

وی یادآور شد: در حال حاضر مردم با قبض‌های گاز، آب، برق، اجاره مسکن، رهن خانه، بیکاری جوانان و بچه‌های تحصیکلرده‌شان که روی دست خانواده‌ها مانده دست و پنجه نرم می‌کنند. به والله این کمرشکن شده است، این کشور مشکلش این نیست که نیروی انتظامی به خیابان بیاید.

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: من نماینده یک شهر مرزی هستم سوال دارم ۵ میلیون افغانستانی از کجا به این کشور آمده است؟ اگر نیروی انتظامی اینقدر نیرو دارد که در میدان انقلاب و تجریش چندین ون ردیف می‌کند، مرز‌ها چرا باز هستند که ۵ میلیون افغانستانی وارد این مملکت شوند؟ آقای وزیر کشور می‌گوید آسیب امنیتی نیست! این آسیب امنیتی نیست؟ کسی که نه شناسایی‌اش کرده‌ا‌ی، کسی که نه می‌دانی کیست، نه می‌دانی کجا ساکن است، نه می‌دانی چه ارتباطات فکری دارد، نه می‌دانی چه وضعیتی دارد، این آسیب امنیتی نیست؟ نیروی انتظامی و وزیر کشور به این‌ها حساس نیستند، اما به مردمی که به خرید می‌روند به مردمی که دست زن و بچه‌شان را گرفتند و قدم می‌زنند و ممکن است حجاب‌شان طبق استاندارد ما نباشد، که این استاندارد را هم ما تعریف کردیم که اگر طبق استاندارد راه نرفت، باید چندین ون پلیس در یک میدان جمع شود؟ این رفتار ضد‌امنیتی است. این رفتار تحریک‌کننده مردم است که مقابل مجلس تجمع کنند و درگیری درست کنند.

وی با اشاره به این‌که آثار امنیتی سال قبل هنوز جمع نشده است، گفت: روی روح و روان این مردم راه نروید که این کار اشتباه است. مردم مشکلات اقتصادی دارند، شما آمار مهاجرت را مشاهده کنید، چه نخبگانی از این کشور می‌روند. این‌ها را به کجا و به چه کسی بگوییم؟

وی یادآور شد: امروز یکسال است واردات خودرو را تصویب کردیم، ۱۰ بار در مجلس تصویب شد یکی از این‌ها بپرسد چرا اجازه نمی‌دهند واردات خودرو انجام شود؟ چرا خودرو را ۶ الی ۷ برابر به مردم می‌فروشند؟ چرا اجازه نمی‌دهند مردم خودروی درست و حسابی سوار شوند؟ مشکل کشور این‌هاست مشکل کشور این نیست که یک کسی روسری‌اش عقب یا جلو است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی یادآور شد: والله قسم جامعه ایرانی قبل از جمهوری اسلامی هم اخلاق‌مدار و دین مدار بوده است. کسانی که شهید شدند تربیت‌یافته جمهوری اسلامی نبودند، تربیت یافته فضای غیراخلاقی قبل از انقلاب بودند، چرا؟ چون خانواده‌ها بچه‌های‌شان را تربیت کردند، این را باید به خانواده‌ها واگذار کنیم خانواد‌های ما اخلاق‌مدار، دین‌مدار و قرآن‌باور هستند.

وی افزود: امروز ایام محرم است. چه شما بگویید و چه نگویید آن کسی که احترام برای امام حسین (ع) قائل است، می‌رود عزاداری می‌کند. آن کسی که احترام به دین دارد، برای رفتار خودش یک چارچوبی دارد، این‌ها را ما نمی‌دانیم به چه کسی بگوییم و جالب است هیچ کسی مسئولیت این رفتار پلیس را قبول نمی‌کند نه خود پلیس قبول می‌کند، نه قوه قضائیه قبول می‌کند و نه دولت قبول می‌کند فقط آقای حسین شریعمتداری در کیهان قبول کرده است!

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *