گزارش جلسه‌ی انجمن شعر و ادب قطب تربت حیدریه به تاریخ چهاردهم دی‌ماه هزار و سیصد و نود و هشت

جلسه ساعت ۱۹:۰۰ در کتابخانه‌ی بهشتی تربت حیدریه واقع در باغملی برگزار شد. ابتدای جلسه همراه بود با ذکر چند خبر در حوزه‌ی ادبیات. اختصاص آخرین پنجشنبه‌ی سال به عنوان یاد بزرگان شعر و ادب تربت حیدریه، دعوت از شاعران همشهری برای شرکت در جلسه‌ی انجمن شعر شهرستان کاشمر٬ فراخوان جشنواره‌ی خاتون خورشید و فراخوان بخش جوان جشنواره‌ی شعر فجر از مواردی بود که در ابتدای جلسه مطرح شد.

استاد احمد نجف زاده غزل ۲۸۲ خواجه‌ی شیراز را قرائت کردند: «ببُرد از من قرار و طاقت و هوش/ بت سنگین‌دل و سیمین‌بناگوش» و بهمن صباغ زاده نکاتی را در مورد این غزل برشمرد.

شعرخوانی با اجرای خانم زینب نجفی شاعر نوجوان همشهری آغاز شد. شاعران همشهری و علاقه‌مندان به شعر از جمله: مهدی نجفی، ملیحه فخرآرا، مبینا محمدی‌پور، حسین شعبانی، پروین جهانشیری، اکبر میرزابیگی، غلامرضا اعتقادی، اسدالله اسحاقی، احمد سلطان‌پور، حجت یدالهی، نرگس رنجبری، علی اکبر عباسی، زهرا کرمانی، علیرضا نامور، یاسمین قاسمی، فرزانه علمداران٬ احسان احمدیان، مهدی رحمانی، حسین میرزابیگی، بهمن صباغ زاده و نیوشا انصاری شعر خواندند و نظرات دیگر دوستان را در مورد شعرشان شنیدند.

به مناسبت شهادت سردار قاسم سلیمانی تعدادی از اشعار قرائت شده توسط دوستان به این موضوع اختصاص داشت.

جلسه‌ی بعدی انجمن شعر و ادب قطب، بیست و یکم دی‌ماه هزار و سیصد و نود و هشت ساعت ۱۹:۰۰ در کتابخانه‌ی شهید بهشتی تربت حیدریه برگزار خواهد شد. جزئیات جلسه‌ی بعدی در این کانال اطلاع‌رسانی خواهد شد:

مطالب مرتبط

۱ دیدگاه

  1. با سلام.
    ممنون از جناب خطیبی عزیز بابت وقتی که می‌گذارد و این‌همه در خدمت کارهای فرهنگی است.
    خوشحالم که یکی از بهترین و پُرمخاطب‌ترین جلسات شعر استان در تربت حیدریه تشکیل می‌شود. من رمز موفقیت جلسه را پایمردی استاد احمد نجف زاده در چهل سال گذشته می‌دانم. کار این بزرگ‌مرد ستودنی است. خداش در همه حال از بلا نگه دارد.
    با کمک دوستان شاعرم و همشهریان اهل دل پیام انجمن شعر و ادب قطب روز به روز بیشتر شنیده می‌شود. فضای خوب کتابخانه بهشتی تربت حیدریه امروز مأمنی است برای استعدادهای نوظهور و عزیزانی که سال‌هاست شعر می‌گویند اما از حضور جمع‌های ادبی محروم بوده‌اند.
    هر هفته چند شاعر جدید به جمع‌مان اضافه می‌شود. شعر دوستان در گفتگو و نقد و نظر رشد می‌کند و این پیشرفت برای من که هر هفته شعرها را می‌شنوم قابل لمس است.
    در هیاهوی زندگی امروزی که همه را کلافه کرده شاعران تربت حیدریه هر شنبه کنار هم می‌نشینند، دری به باغ شعر و ادب باز می‌کنند و دو ساعت از ادبیات لذت می‌برند. به قول وحشی بافقی: به سودای تو مشغولم ز غوغای جهان فارغ/ ز هجر دائمی ایمن ز وصل جاودان فارغ
    جا برای کار بیشتر، بسیار است و انگیزه‌ی من و دوستانم هم بسیار بیشتر. امید داریم به آینده‌ی فرهنگی روشن‌تر در شهر دوست‌داشتنی‌مان تربت حیدریه.

    بهمن صباغ زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *