ژنرال ارشد روس در نبرد «خرسون» به اسارت نیروهای اوکراینی درآمد:گفته می شود وی فرمانده نیروهای روسی در خرسون بود

سرویس خارجی: یک ژنرال ارشد روس در اتفاقی که تازه ترین ضربه به اعتبار ارتش روسیه در نبرد منطقه «خرسون» ارزیابی شده است، با صورتی خون آلود و کبود توسط نیروهای ارتش اوکراین دستگیر شد.
تصاویر منتشر شده، «آندری سیچووی» ژنرال دو ستاره را با دست های بسته و زانو زده در کنار برخی از سربازانش نشان می دهد که توسط نیروهای اوکراینی به اسارت درآمده اند. این فرمانده نظامی روسی پس از آنکه عملیات بازپس گیری منطقه خرسون در روزهای اخیر آغاز شد، در تله نیروهای اوکراینی افتاد. گفته می شود ژنرال سیچووی از فرماندهان برجسته ارتش روسیه در اوکراین بوده و بلندپایه ترین نظامی روسی است که توسط نیروهای اوکراینی به اسارت درمی آید. این اولین اسیر روس با این درجه است که پس از جنگ جهانی دوم به اسارت درآمده است. وی پیش از این فرمانده میدانی نیروهای روسیه در سوریه بود. در تصاویر می توان سیچووی ۵۳ ساله را با صورتی خونین دید که به سمت جلو خیره شده و سعی دارد خود را بی احساس نشان دهد.
گفته می شود وی فرمانده نیروهای روسی در خرسون بود. برخی مدعی شده اند که وی تلاش داشت خود را یک سرباز معمولی دون پایه نشان دهد و هویت واقعی خود را از نیروهای اوکراینی مخفی کند. سیچووی در ۲۸ فوریه سال جاری و تنها چند روز از شروع حمله روسیه به اوکراین در فهرست فرماندهان روسی تحریم شده توسط اتحادیه اروپا قرار گرفت. گفته می شود این ژنرال دو ستاره روسی فرمانده نیروهای ترکیبی گارد هشتم منطقه نظامی جنوب بود اما اخیراً به فرماندهی منطقه نظامی غربی رسید.برخی گروه های حقوق بشری نام این ژنرال روسی را در فهرست جنایتکاران جنگی قرار داده اند که در جریان حمله به اوکراین از دستور دهندگان بلند مرتبه ارتش روسیه بوده است.
خبر دیگر اینکه ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین اعلام کرد نیروهای اوکراین در حمله ای گسترده، شهر راهبردی «ایزیوم» در شرق این کشور را از نیروهای روسیه پس گرفتند. وی در سخنانی به مناسبت گذشت ۲۰۰روز از آغاز تهاجم روسیه به این کشور، از نیروهای اوکراین که به گفته او صدها شهر و روستا را آزاد کرده اند تشکر کرد و از شهرهای بالاکلیا، ایزیوم و کوپیانسک به عنوان سه مرکز مهمی که اخیراً از تصرف نیروهای روسیه خارج شدند نام برد.
رئیس جمهوری اوکراین همچنین گفت، سه ماه آینده برای تعیین آینده اوکراین و اروپا حیاتی است. زلنسکی گفت: ۹۰ روزی که در پیش است بیشتر از ۳۰ سال گذشته برای استقلال ما و موجودیت اتحادیه اروپا تعیین‌کننده است و زمستان آتی، سرنوشت ما را تعیین خواهد کرد.رئیس جمهوری اوکراین همچنین گفت دیگر خواستار مذاکره با مسکو نیست. زلنسکی افزود: من با کسانی که ضرب‌الاجل مطرح می‌کنند، دیگر مذاکره نخواهم کرد. در چنین شرایطی روزنامه نیویورک تایمز نوشت: اوکراین در ضدحملاتش از اطلاعات آمریکا استفاده کرد. نیویورک تایمز گزارش داد که اوکراین و آمریکا در روزهای منتهی به ضدحمله کی‌یف در منطقه خارکیف، تبادل اطلاعاتی خود را افزایش داده بودند. نیویورک تایمز مدعی شد به رغم اینکه آمریکا اطلاعاتی درباره مراکز فرماندهی روسیه، انبارهای مهمات و دیگر اهداف روسی را به کی‌یف ‌می‌داد، اما مقامات اوکراینی در اوایل این مناقشه، برنامه‌های عملیاتی خود را به همتایان آمریکایی نمی‌دادند، زیرا نگران بودند که این هماهنگی مداوم با آمریکایی‌ها نشانه ضعف باشد و حمایت مداوم آمریکا را کم‌رنگ کند. در چنین شرایطی دولت اوکراین با بیان اینکه بیشتر مناطق شرق اوکراین در خاموشی فرو رفته است، آن را ناشی از حملات روسیه به زیرساخت های این کشور خواند.
در رویدادی دیگر اعتراضات علیه افزایش بهای سوخت به دلیل تحریم روسیه، سراسر اروپا را فرا گرفت. همزمان با گسترش اعتراض‌های خیابانی به افزایش بهای انرژی در اروپا، اتریشی‌ها در وین پایتخت این کشور در اعتراض به تحریم‌ها علیه روسیه، دست به تظاهرات زدند. معترضاندر وین با در دست داشتن پرچم اتریش مخالفت خود با تحریم‌های ضد روسی را اعلام کردند و علیه مقام‌های دولتی این کشور از جمله کارل نهمر صدراعظم این کشور، ناتو و اتحادیه اروپا شعار دادند.هزاران تن از مردم اتریش علیه افزایش هزینه‌های معیشتی در وین، پایتخت به خیابان‌ها آمده و بسیاری دولت و دستورکار جهانی را محکوم کردند.حدود ۳۰۰۰تن در این راهپیمایی حضور یافتند. در تجمع دیگری با عنوان «راهپیمایی میهن پرستان» معترضان در مرکز شهر وین گردهم آمدند. حضور سنگین نیروهای امنیتی در سراسر مسیر رویت شد اما هیچ یک از دو گردهمایی اعتراضی به درگیری منجر نشد. معترضان، دولت اتریش را به بی اعتنایی نسبت به مردم کشور و فعالیت در راستای منافع جهانی متهم کردند.
در ایتالیا نیز مردم خشمگین ناپل که چندی پیش در اعتراض به افزایش بهای انرژی در این کشور، قبوض انرژی را در خیابان‌های شهر به آتش کشیده بودند، با ورود «لوئیجی دی مایو» وزیر خارجه ایتالیا برای یک سخنرانی حزبی به ناپل، او را خائن خوانده و به وی حمله کردند. هزاران نفر از مردم آلمان نیز در شهرهای مختلف این کشور در اعتراض به تورم غیرقابل کنترل و افزایش هزینه انرژی به خیابان‌ها آمدند تا صدای اعتراض و نگرانی خود را از آینده پیش رو به گوش دولتمردان قدرت اول اقتصادی اروپا برسانند. حدود ۷۰هزار نفر نیز در پراگ پایتخت جمهوری چک در اعتراض به گرانی‌ سوخت، اتحادیه اروپا و ناتو دست به تظاهرات زدند. معترضان درخواست داشتند که ملت اروپای مرکزی باید از نظر نظامی بی طرف باشد و از قراردادهای مستقیم با تامین کنندگان گاز از جمله روسیه اطمینان حاصل کند.سه شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ روز نامه اطلاعات 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *