۲ اقامتگاه بوم‌گردی جدید در تربت‌حیدریه راه‌اندازی شد

۲ اقامتگاه بوم‌گردی  جدید در تربت‌حیدریه راه‌اندازی شد

عکس تزیینی است

تربت حیدریه – ایرنا – رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه گفت: ۷۰ میلیارد ریال برای احداث ۲ اقامتگاه بوم‌گردی در روستاهای «حصار» بخش بایگ و «بیسقفیزن» بخش مرکزی این شهرستان هزینه شد.

علی محمدی روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۴۰ میلیارد ریال برای ساخت اقامتگاه بوم گردی «شومانی» در روستای حصار بخش بایگ هزینه شده که ۱۸ میلیارد ریال آن از محل تسهیلات بانکی بوده است.

وی ادامه داد: این اقامتگاه دارای ظرفیت گنجایش ۳۵ نفر بوده که خدمات جانبی از قبیل فروش محصولات سنتی صنایع دستی، کارگاه فرت بافی و فروش محصولات آن، کره و دوغ محلی، تنور عرضه نان سنتی و مکان عکاسی را دارد.

رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه بیان کرد: ۳۰ میلیارد ریال نیز برای اقامتگاه بومگردی انارستان در روستای «بیسقفیزن» بخش مرکزی هزینه شده است که این اقامتگاه ظرفیت گنجایش ۳۰ نفر را دارد.

محمدی افزود: سالن همایش، مکانی برای فروش سبزیجات محلی و داشتن باغ از مزیت های این اقامتگاه بوم گردی است

 از مجموع ۱۸ اقامتگاه بوم  گردی فعال و در مرحله تکمیل پرونده در تربت حیدریه، تعداد ۱۲ اقامتگاه بومگردی فعال است که چهار واحد از این تعداد در بخش مرکزی تربت‌حیدریه مستقر و به طور متوسط هر شب تا ۷۰ درصد ظرفیت این اقامتگاه ها تکمیل می شود.

۶ تا ۱۳ مهرماه به نام هفته گردشگری در کشور نام گذاری شده است.

به گزارش ایرنا تربت‌حیدریه از شهرستان‌های مهم و بزرگ خراسان رضوی در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد مقدس به عنوان معبر مهم گردشگری شرق کشور نزدیک به ۴۰۰ اثر تاریخی و جاذبه گردشگری دارد که ۹۰ مورد آن در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *