یک دانشجو در تربت‌حیدریه مدال طلای مخترعان اروپا را کسب کرد

یک دانشجو در تربت‌حیدریه مدال طلای مخترعان اروپا را کسب کرد

تربت‌حیدریه – ایرنا – «مصطفی شفیق‌زاده» دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی تربت‌حیدریه و سازنده دستگاه تولید آب از انرژی خورشیدی، موفق به کسب مدال طلای فدراسیون مخترعان برتر اروپا شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی تربت‌حیدریه روز یکشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: شفیق‌زاده دانشجوی ترم دوم رشته مهندسی پزشکی و عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان این دانشگاه به همراهی تیم اعزامی دانشجویان «فاطمه شفیق‌زاده، سینا احمدنژاد و پویا پاپوش دوزان» در رقابت‌های جهانی فدراسیون مخترعان برتر اروپا موفق به کسب مدال طلا شد.

علی آهنگر با اشاره به ساخت دستگاه تولید آب از انرژی خورشیدی افزود: این دستگاه به میزان زیادی مشکل کم آبی در کشور را رفع می کند، نمونه خارجی ندارد و برای ساخت آن ۳۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه دستگاه تولید آب از طریق نور خورشید در ابعاد مختلف قابل ساخت است، بیان کرد: نمونه اولیه در ابعاد یک متر طول، ۵۰ سانتیمتر عرض و ۷۰ سانتیمتر ارتفاع طراحی شده است و روزانه (از طلوع تا غروب خورشید) توانایی تولید ۱۵۰ لیتر آب را دارد.

یک دانشجو در تربت‌حیدریه مدال طلای مخترعان اروپا را کسب کرد

وی اظهار کرد: این دانشجوی نخبه به‌ تازگی نیز مدال نقره فستیوال اختراعات جهانی آدانا را کسب کرد، این مسابقات زیر نظر «ایلان ماسک» در شهر آدانا ترکیه برگزار شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد تربت حیدریه گفت: این دانشجو ۱۲ سال است در زمینه اختراعات و نوآوری در صنعت‌های مختلف از جمله الکترونیک، برق، مکانیک، هوا فضا، موشک‌سازی، پزشکی و کشاورزی کار می‌کند و تاکنون ۲ مدال طلای جهانی نوآوری و اختراعات، یک مدال نقره فستیوال جهانی و اختراعات ۲۰۲۴، مقام سوم جشنواره خوارزمی و مدال طلای فدراسیون مخترعان برتر اروپا ۲۰۲۴ را کسب کرده‌ است.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه با مزیت‌های مختلف در حوزه کشاورزی، معدن، صنعت و تجارت در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *