۱۳۰ هزار هکتار از اراضی ملی تربت حیدریه سند دار شده است

تربت حیدریه – ایرنا – رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تربت حیدریه گفت: با هدف صیانت و حفاظت از منابع طبیعی، برای ۱۳۰ هزار هکتار از اراضی ملی این شهرستان سند مالکیت به نام دولت صادر شده است.

 

 

علیرضا قادری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان تربت حیدریه ۲۵۵ هزار هکتار اراضی ملی دارد که از این مقدار برای ۲۳۰ هزار هکتار نقشه برداری انجام شده است.

وی گفت: یکی از مشکلات ثبت اراضی ملی در تربت حیدریه هزینه های زیاد ثبت آن است که این روند را با کندی مواجه کرده است.

وی ادامه داد: اداره ثبت سالانه ۱۰ الی ۱۵ هزار هکتار از اراضی ملی را سند دار می کند که با این روند صدور سند برای کل این اراضی ۱۰ سال به طول می انجامد.

قادری با اشاره به کاهش تصرف منابع طبیعی در تربت حیدریه اظهار کرد: تصرف منابع طبیعی این شهرستان بیش از ۷۰ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: طی یک سال گذشته ۷۰ هزار متر مربع از زمین های ملی تربت حیدریه با رای مراجع قضایی از دست متصرفین خارج شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تربت حیدریه گفت: این شهرستان با ۲۵۵ هزار هکتار اراضی، بر اساس نقشه پوششی گیاهی ۴۴۷ هکتار بیشه زار و جنگلهای خشک در ارتفاعات، ۵۸ هزار هکتار مراتع خوب و متراکم و ۱۶۵ هزار هکتار مراتع کم تراکم و فقیر دارد.

قادری افزود: حوزه آبخیزداری شهرستان تربت حیدریه نیز با ۲۷۵ هزار هکتار مساحت بیش از ۵۰ حوزه و زیرحوزه دارد که تاکنون در بیش از ۳۰ درصد آن عملیات آبخیزداری انجام شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *