شش درصد از جمعیت شهر تربت حیدریه با کمبود آب مواجه است

 

تربت حیدریه – ایرنا – مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت حیدریه گفت: شش درصد از جمعیت مناطق مرتفع این شهر دچار کم آبی و یا افت فشار هستند.

 

محمود امیری روز دوشنبه در نشست جمع خبرنگاران افزود: این شهر ۲۰۰ لیتر در ثانیه کمبود آب دارد و هر روز وضعیت تامین آب آن سختتر می شود.

وی گفت: نیاز آبی تربت حیدریه در شبانه روز ۶۷۰ لیتر در ثانیه است که اکنون ۵۳۴ لیتر در ثانیه آب در این شهر تولید می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت حیدریه افزود: پارسال ۳۴ حلقه چاه در مدار آبرسانی در این شهر قرار داشت که امسال پنج حلقه چاه بطور کامل خشک شده و اکنون به ۲۹ حلقه چاه رسیده است.

وی گفت: در صورت رعایت کردن الگوی مصرف آب توسط مشترکان تربت حیدریه که پارسال نیز همکاری خوبی داشتند امسال نیز قطعی آب کمتری در این شهر خواهیم داشت.

امیری افزود: بحران آب یک چالش ملی است و در اکثر مناطق و دشتهای تربت حیدریه با افت منابع آبی زیرزمینی مواجه هستیم.

وی گفت: پارسال نزدیک به ۹ درصد از مردم این شهر بالای ۳۶ مترمکعب آب مصرف کردند که امسال با توجه به مدیریت خودشان این رقم به زیر ۳۰ مترمکعب رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت حیدریه افزود: این شرکت مسوولیت تامین آب ۵۴ هزار مشترک در حوزه جمعیت شهری و ۳۴ روستای حاشیه این شهر را برعهده دارد.

وی گفت: برای تامین کمبود آب در تربت حیدریه پروژه ملی آبرسانی با پیشرفت ۹۲ درصدی در حال ساخت است که اگر در مدار آبرسانی قرار گیرد مشکل تامین آب در این شهر حل خواهد شد.

وی در خصوص کیفیت آب نیز اظهارداشت: در جهت تامین کیفیت آب مصرفی مشترکین تربت حیدریه تمامی آزمایشهای میکروبی و شیمیایی توسط واحد کنترل کیفیت این اداره انجام می شود.

شهر ۱۲۰ هزار نفری تربت حیدریه با وسعت ۵۳ کیلومترمربع چهارمین شهر پرجمعیت استان خراسان رضوی بعد از مشهد، سبزوار و نیشابور است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *