۳۰۰ قلم ملزومات پزشکی تحویل مراکز درمانی منطقه تربت حیدریه شد

 

تربت حیدریه – ایرنا – رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی تربت حیدریه گفت: ۳۰۰ قلم ملزومات پزشکی در اجرای طرح تحول نظام سلامت تحویل مراکز درمانی شهرستانهای تربت حیدریه، مه ولات و زاوه شده است.

 

دکتر سیدحسین خادمی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در تربت حیدریه افزود: این اقدام بر اساس نیازسنجی بیمارستانها و مراکز درمانی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریال صورت گرفت.

وی گفت: بخشی از تجهیزات پزشکی تحویلی به مراکز درمانی منطقه تربت حیدریه که پیشرفته نیز می باشد شامل دستگاه ام- آر- آی، لاپاراسکوپ، آندوسکوپ، کلونوسکوپ و تجهیزات جراحی چشم است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه اظهار داشت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت از سوی وزارت بهداشت، مشکلات و کمبودها در حال پیگیری است و در این خصوص هیچ مشکلی وجود ندارد.

خادمی همچنین افزود: تا پایان سال شش پایگاه اورژانس در شهرستانهای تربت حیدریه، مه ولات و زاوه راه اندازی می شود که برای ساخت هر پایگاه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار پیش بینی شده است.

وی با اشاره به ساخت بخش ال.دی.آر بیمارستان نهم دی تربت حیدریه نیز گفت: با راه اندازی این بخش زایمانهای طبیعی مادران باردار با حضور خانواده و یک نفر ماما در اتاق مجزا انجام می شود.

دکتر خادمی افزود: اعمال جراحی با دستگاههای نوین، راه اندازی اتاق عمل و بخش چشم پزشکی، راه اندازی بخش سنگ شکن و شیمی درمانی با مشارکت بخش خصوصی و همچنین راه اندازی کلینیک تخصصی شماره دو جوادالائمه(ع) بخشی از فعالیتهایی است که با آغاز طرح تحول نظام سلامت طی یک سال گذشته انجام شده است.

وی گفت: راه اندازی کلینیک تخصصی و خاص در مرکز این شهر از اولویتهای دولت در طرح تحول نظام سلامت است که تا پایان سال ۱۳۹۵ انجام شود.

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه نیز در این نشست با اشاره به کمبود تخت درمانی گفت: شهرستانهای تربت حیدریه، مه ولات و زاوه ۲۱۶ تخت بیمارستانی دیگر نیاز دارند.

دکتر محمدرضا بهروز افزود: هم اکنون ۲۸۱ تخت در بیمارستانهای تربت حیدریه، مه ولات و زاوه وجود دارد که این تعداد در پایان برنامه پنجم توسعه باید به ۴۹۷ تخت برسد.

وی اظهار داشت: با راه اندازی بیمارستان ۲۷۲ تختخوابی امام حسین(ع) تربت حیدریه طی دو سال آینده بخشی از کمبود تخت درمانی رفع می شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه بیان کرد: از آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت تاکنون ۵۴ درصد به شمار مراجعان به بیمارستانها و مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی منطقه تربت حیدریه افزوده شده است.

وی گفت: همچنین ماهانه حدود هفت هزار نفر به کلینیکهای تخصصی دانشگاه علوم پزشکی منطقه تربت حیدریه مراجعه می کنند.

دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با زیرپوشش داشتن سه شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه به حدود یک میلیون نفر جمعیت در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می دهد. 

دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه ۶۱۸ دانشجو در ۹ رشته دانشگاهی و ۱۶۲ تخت در دو بیمارستان واقع در شهرهای مه ولات و زاوه دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *