شبی که صدای قربانیان اسید پاشی شنیده شد

 

شهیندخت ملاوردی (معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده) همراه با احمد مسجد جامعی (عضو شورای اسلامی شهر تهران) در فرهنگسرای نیاوران از نمایش "چشم در برابر چشم" دیدن کردند.

به گزارش ایلنا؛ شهیندخت ملاوردی پس از تماشای نمایش "چشم در برابر چشم"؛ آن را تئاتری ارزشمند توصیف کرد و اظهار داشت: در جوامع انسانی همچون ایران وقوع حتی یکی از این اتفاقات نیز بسیار زیاد است. اینگونه رفتارهای خشن و زشت هویت و تمام هستی یک انسان را نشانه می‌گیرد.

وی با اشاره به نامه‌ای که قربانیان اسید پاشی به منظور تامین هزینه‌های درمان و رسیدگی به وضعیت معیشت و کسب کارشان به وی داده‌اند؛ گفت: این نامه در دست بررسی است و امیدوارم هرچه سریعتر کمک خوبی به این عزیزان صورت پذیرد. در کنار این معاونت امور زنان در نهاد ریاست جمهری از آثاری که به چنین موضوعاتی می‌پردازد؛ حمایت می‌کند و اگر درخواستی برای اجرای چنین آثاری به دست ما برسد حتما به آن رسیدگی خواهیم کرد.

احمد مسجدجامعی نیز تئاتر را هنری نامید که همیشه به دردها توجه دارد و مشکلات همه اقشار جامعه را انعکاس می‌دهد. وی گفت: نمایش "چشم در برابر چشم"  اثر بسیار فاخر و خوبی بود. در جامعه ما متاسفانه زنان آسیب‌پذیرند از این رو اجرای چنین آثاری که به مشکلات این قشر از جامعه می‌پردازد از چند جهت بسیار لازم و ضروری است. از یکسو این نمایش فضایی را ایجاد می‌کند تا توجه افکار عمومی چه در سطح مسئولین اجرایی و چه در سطح افراد نخبه به مشکلاتی از این دست جلب شود و از سویی دیگر متاسفانه قربانیان چنین اتفاقات تلخی از حق اجتماعی خود محروم شده‌اند. از این رو به نمایش درامدن چنین حوادثی باعث ایجاد  یک حرکت جمعی به منظور از بین بردن این محرومیت می‌شود. پرداختن به این موضوعات در جلوه‌های دیگر هنر نیز باید اتفاق بیافتد. من در ذهنم آمد کاش کاری سینمائی هم برای بالا بردن سطح آگاهی مردم از  مشکلات قربانیان حوادثی همچون اسیدپاشی صورت پذیرد.

وی در ارتباط با درخواست‌های صورت گرفته توسط قربانیان اسید پاشی نیز گفت: به لحاظ قوانین ما قاعده‌ای برای اعطای تسهیلات به قربانیان نداریم و تنها می‌توانیم برای خانواده جانبازان و شهدا از چنین مزایایی استفاده کنیم. باید دستگاه‌های مسئول قوانینی را وضع کنند که این حمایت‌ها انجام شود و معالجه و حمایت‌های لازم به منظور حل مسئله اشتغال این عزیزان انجام شود. ما نیز به نوبه خود پیگیری‌های لازم را برای حل مسائل مطرح شده؛ انجام خواهیم داد.

در پایان این اجرا معصومه عطایی یکی از قربانیان اسیدپاشی "چشم در برابر چشم" را نمایشی عنوان کرد که  داستان زندگی همه قربانیان اسیدپاشی است و در ادامه افزود: اتفاقی که برای آمنه بهرامی افتاد در واقع حادثه شومی بود که برای همه ما اتفاق افتاد. این حادثه تلخ هویت را از ما گرفت. امشب قربانیان زیادی قرار بود که برای دیدن این نمایش به فرهنگسرای نیاوران بیایند ولی متاسفانه تنها ما سه نفر آمدیم چراکه قربانیان چنین حوادثی منزوی می‌شوند و از خانه بیرون نمی‌آیند. ما امیدواریم قانون‌های بازدارنده بهتری برای جلوگیری از چنین حوادثی وضع و اجر شود. کاش امشب از مسئولان قوای مقننه نیز کسانی بودند. هزینه‌های درمان ما بسیار بالاست. مدت‌هاست که نامه‌ای نوشتیم تا هزینه‌های درمان و معیشت و کار قربانیان اسیدپاشی  بررسی شود ولی تاکنون جوابی نگرفتیم. امشب از مسئولان خصوصا خانم شهیندخت ملاوردی معاون رییس جمهور در امور زنان تقاضا داریم تا به خواسته‌های ما توجه کنند.

اجرای نمایش "چشم در برابر چشم" تاکنون با استقبال قابل توجهی همراه بوده و به همین دلیل تا تاریخ ششم مرداد ماه تمدید شده است. علاقمندان برای تهیه بلیت این نمایش می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنن

 

د.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *