تیزپای خراسانی حسن تفتیان المپیکی شد

 

تربت حیدریه – ایرنا – رییس اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه گفت: حسن تفتیان قهرمان ملی پوش خراسانی و اهل این شهرستان در ماده دو ۱۰۰ متر در مسابقات بین المللی جام کازانف قزاقستان المپیکی شد.

 

 

 

 

 

سیدحمید امینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ملی پوش خراسانی رشته ورزشی دو و میدانی تربت حیدریه با ثبت رکورد ۱۰ ثانیه و ۱۰ صدم ثانیه به عنوان نخستین دونده از خط پایان عبور کرد و به مدال طلا دست یافت.

وی گفت: همچنین قاسمی دیگر نماینده کشورمان در این مسابقات درماده دو ۱۰۰ متر با زمان ۱۲ ثانیه و ۱۰ صدوم ثانیه دوم و دونده قزاقستان نیز برسکوی سوم ایستاد.

رییس اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه اظهار داشت: تفتیان که در مرحله مقدماتی این مسابقات با زمان ۱۰ ثانیه و ۵۴ صدوم ثانیه راهی فینال شده بود با ثبت رکورد تاریخی در فینال علاوه بر رسیدن به مدال طلا و کسب سهمیه المپیک۲۰۱۶ ریو به مسابقات جهانی پکن اعزام می شود.

وی افزود: قبل از این حسن تفتیان در دو ۱۰۰ متر در کشور رکوردار بود که در این مسابقات با جا به جا کردن چهار صدم ثانیه بار دیگر به عنوان سریعترین مرد ایران شناخته شد.

او بیان کرد: حسن تفتیان در رقابتهای جهانی و آسیایی خوش درخشیده و قهرمان جوانان آسیا در ماده دوی ۱۰۰ متر، نفر سوم آسیا در ماده دوی ۲۰۰ متر، نفر اول مسابقات جهانی کازانوف قزاقستان و مسابقات آسیایی تایلند در ماده دوی ۱۰۰ متر و رکورد دار سه دوره نوجوانان، جوانان و بزرگسالان کشور در دوی ۱۰۰ متر و رکورددار بزرگسالان کشور در دوی ۲۰۰ متر بوده است.

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *