مرکز تخصصی مشاوره ورزشی تربت حیدریه افتتاح شد

تربت حیدریه- ایرنا- نخستین مرکز تخصصی مشاوره ورزشی تربت حیدریه روز دوشنبه طی م

راسمی به بهره برداری رسید.

 

 

 

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر مرکز مزبور در این مراسم گفت: ورزش علمی و کاربردی در کنار کار عملی، از عمده ترین اهداف راه اندازی این مرکز می باشد.
مهدی روحی افزود: با توجه به اهمیت و تاثیر مفید ورزش در سلامتی، نحوه اجرای آن و مباحث مربوط به علوم و فنون تخصصی در ورزش باید مورد توجه قرار گیرد که این مرکز با استفاده از ابزار و علوم مختلف تخصصی، سعی در بررسی و اجرای این موارد دارد.
وی اظهار کرد: کنترل وزن با بکارگیری ابزار تعیین میزان چربی و استفاده علوم تغذیه و ارائه برنامه زمان دار به منظور رسیدن به نقطه مطلوب، ارائه رژیم غذایی اختصاصی ویژه هر فرد و در سنین مختلف، تصحیح رژیمهای غذایی ناسالم با همکاری پزشکان متخصص، از فعالیت های بخش تغذیه این مرکز است.
روحی، از استعدادیابی به عنوان یکی از دغدغه های خانواده ها یاد کرد و افزود: در این حوزه با بررسی فنوتیپ (خصوصیات قابل مشاهده) افراد، علاقه، شرایط روحی و روانی و آزمایش های پیکرسنجی، رشته ورزشی مناسب به فرد معرفی می شود.
وی نگاه ویژه به ورزش قهرمانی و ارائه برنامه تمرینی مناسب را از دیگر فعالیت های این مرکز برشمرد و گفت: طراحی تمرینات تخصصی رشته های مختلف ورزشی و ارائه برنامه های بدن سازی بر اساس ارزیابی شرایط موجود ورزشکار و الگوهای حرکتی ورزش های متعدد، از دیگر بخش های فعال این مجموعه است که با معرفی به مربیان مجرب شهرستان جهت فعالیت در رشته ورزشی مورد نظر تکمیل می شود.
وی افزود: در حوزه حرکات اصلاحی و آسیب شناسی نیز با همکاری پزشکان و کارشناسان این حوزه، ضمن شناسایی ناهنجاری های استخوانی و آسیب های ورزشی مراجعه کنندگان به درمانگر معرفی خواهند شد.
رئیس اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه نیز در این مراسم ایجاد مرکز مشاوره تخصصی ورزش را از نیازهای ضروری این منطقه عنوان کرد و گفت: ورزش مبتنی بر اصول علمی و تخصصی، پیشرفت و توسعه ورزش حرفه ای و قهرمانی، افزایش سطح کیفی ورزشکاران و مربیان و استعدادیابی در رشته های مختلف تا رسیدن به نقطه مطلوب، نقطه آمال این اداره است.
سید حمیدرضا امینی حمایت بخش دولتی از این مرکز خصوصی را در حد امکانات مورد تاکید قرار داد.
هم اکنون ۴۵۰۰ ورزشکار بیمه شده و پنج تشکل مردم نهاد ورزشی در تربت حیدریه فعالیت دارند.
مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

 

۶۱۲۱ / ۶۰۵۳

 

 

 

 

 

انتهای پیام /* 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *