مطالبات بیمه ای دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه ۵۶ میلیارد ریال عنوان شد

تربت حیدریه- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: میزان مطالبات بیمه ای این دانشگاه از شرکت های بیمه گر از ابتدای پارسال تاکنون ۵۶ میلیارد و چهارصد میلیون ریال است.

دکتر سیدحسین خادمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این در حالی است که دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با استقلال از دانشگاه علوم پزشکی مشهد و زیرپوشش داشتن سه شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه به حدود یک میلیون نفر جمعیت در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می دهد.
وی اظهار کرد: علاوه بر این با توجه به موقعیت جغرافیایی این شهرستان و پذیرش بیماران بسیار از شهرستان های مجاور، این دانشگاه نیازمند توسعه خدمات سلامت است و اگر پرداخت های بیمه ای به موقع انجام نشود در خدمت رسانی و توسعه خدمات با مشکلات زیاد مواجه خواهیم شد.
خادمی گفت: این دانشگاه علاوه بر کمبودهای تجهیزاتی و زیرساختی در پرداخت برخی مطالبات کارکنان نیز با تاخیر در پرداخت مواجه است که برای رفع این مشکل شرکت های بیمه گر باید در پرداخت های خود تجدید نظر جدی داشته باشند.
طرح تحول نظام سلامت از مهمترین برنامه های بهداشتی در کشور است که با سه رویکرد حفاظت مالی از مردم، ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات سلامت و ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی درمانی با شعار 'پرداخت کمتر از جیب مردم'، از ۱۵ اردیبهشت سال گذشته در کشور به اجرا درآمد.
تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.
۶۱۲۱ / ۶۰۵۳

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *