تربت حیدریه الگوی تشکیل شورای خیران حوزه ورزش در خراسان رضوی

تربت حیدریه- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: تربت حیدریه می تواند الگوی مناسبی برای بهره گیری از مشارکت خیران حوزه ورزش برای توسعه این بخش در استان باشد.

به گزارش ایرنا، کوروش صبوری روز دوشنبه در نشستی با رووسای هیاتهای ورزشی این شهرستان، از ورود خوب ورزش تربت حیدریه به این حوزه تمجید کرد.
وی افزود: با توجه به محدویت منابع مالی باید از این قابلیت ارزشمند برای توسعه زیرساختهای ورزش و نیز رشد و تعالی فکری و جسمی جوانان بهره گرفت.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در ادامه داد پیشنهاد کر: دست اندرکاران ورزش در تربت حیدریه ضمن تشکیل شورای خیران ورزشی، چارچوب کاری آن را تدوین و زمینه ایجاد تحول در ساخت و سازهای ورزشی منطقه را فراهم سازند.
معاون توسعه امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: اکنون تنها نماینده استان در المپیک 'حسن تفتیان' قهرمان دو جهان است که اهل تربت حیدریه می باشد و این افتخاری برای کل استان است.
هوشنگ ولی پور افزود: با توجه به سابقه خوب جامعه ورزشی تربت حیدریه انتظار آن است که امثال تفتیان در این منطقه بیشتر بدرخشند.
وی گفت: برای رسیدن به این مطلوب، نگاه تخصصی به مقوله ورزش مورد نیاز است که با توجه به بضاعت خوب این منطقه باید از سرمایه های سرگردان برای هدایت به سمت توسعه و تکمیل زیرساختهای ورزش قهرمانی استفاده کرد.
رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تربت حیدریه نیز در ادامه این نشست وجود حسن تفتیان را برای مردم استان خراسان بطور اخص و مردم ایران بطور اعم یک غنیمت ارزشمند خواند و بر ضرورت توجه ویژه مسوولان ورزش استان به وی تاکید کرد.
اشرف جهانشیری در ادامهف نبود استخر شنا را از کمبودهای اصلی ورزش تربت حیدریه عنوان کرد.
محمدتقی شکوهی رییس هیات بسکتبال تربت حیدریه نیز در این نشست از نبود خوابگاه برای ورزشکاران انتقاد و بیان کرد: نبود حتی یک باب خوابگاه موجب شده تا نتوانیم هیچگاه امتیاز میزبانی مسابقات کشوری را بگیریم.
مربی حسن تفتیان(قهرمان تیم ملی دو و میدانی ایران) نیز از نبود زمین برای تمرین این ورزشکار گلایه و بیان کرد: این مساله موجب شده تا این قهرمان ملی که مجوز حضور در رقابتهای المپیک ۲۰۱۶ ریو را کسب کرده بناچار برای تمرین به مشهد و یا تهران برود.
احمد رمضان زاده افزود: این در حالی است که اگر پیست تارتان ورزشگاه تربت حیدریه آماده شود حتی امکان حضور و تمرین دیگر اعضای تیم ملی در این شهرستان فراهم می شود.
شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه چهار هزار و ۵۰۰ ورزشکار بیمه شده دارد و پنج تشکل مردم نهاد نیز در این حوزه فعالیت دارند.
مرکز این شهرستان در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.
۶۱۲۱/۵۱۳۲/۱۸۵۸

 

 

 

 

 

انتهای پیام /* 

 
 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *