مشارکت زنان در گردشگری زمینه ساز توسعه این صنعت است

رئیس کمسیون گردشگری کانون بانوان بازرگان و کارآفرین در حاشیه نشست این کمیسیون که در مجموعه فرهنگی و تاریخی کاخ گلستان برگزار شد گفت: تحقق توسعه پایدار گردشگری در گرومشارکت و حضور فعال بانوان در فعالیتهای گردشگری است.

 
خبرگزاری میراث فرهنگی – گردشگری – رقیه حاتمی‌پور با اشاره به اینکه استفاده یکسان از فرصت‌ها از حقوق زنان و مردان در نظام جمهوری اسلامی ایران است و صنعت گردشگری نیز از این قاعده مستثنا نیست، افزود: فعالیتهای کارآفرینی توسط زنان، نقش برجسته‌ای در سلامت اقتصاد جامعه دارد.
 
رئیس کمیسیون گردشگری کانون بانوان بازرگان با بیان اینکه زنان سهم بزرگی از کارکنان شاغل در دفاتر خدمات مسافرتی، مراکز اقامتی، راهنمایان تور و سایر بخش‌های صنعت گردشگری را به خود اختصاص داده‌اند گفت: حضور بانوان در صنعت گردشگری جایگاه آنان را در تصمیم سازی برای آینده این صنعت پررنگ نموده است.
 
وی بر این نکته تاکید کرد که بانوان در توسعه کارآفرینی در حوزه گردشگری و صنایع دستی استان تهران با موانع محیطی و فرهنگی روبرو نیستند و حضور مؤثر زنان در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی است.
 
حاتمی‌پور افزود: لازمه فعالیت زنان در صنعت گردشگری این است که حمایتهای لازم در حوزه دولتی به عمل آید که این حمایت تنها جنبه مالی نداشته و بخشی از آن تسهیلاتی باشد که بخش دولتی و به ویژه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان می‌تواند برای کارآفرینی و توانمند سازی بانوان فراهم آورد.
 
وی گفت: در این نشست تحلیل موانع حضور زنان در عرصه فعالیتهای گردشگری و عوامل مؤثر در کارآفرینی زنان، شناسایی و معرفی الگوهای موفق و به کارگیری روش‌های عملی و مؤثر در راستای جذب و تربیت استعدادهای بالقوه زنان و ایجاد تمهیدات لازم برای تشویق و ترغیب بانوان جهت حضور در عرصه فعالیتهای صنعت گردشگری مورد بررسی و بحث و گفتگو قرار گرفت .
 
رئیس کمیسیون گردشگری بانوان بازرگان و کارآفرین گفت : مشارکت زنان در گردشگری نه تنها به توسعه آن کمک می‌کند، بلکه می‌تواند گامی در جهت توانمندسازی آنان باشد و از طرفی توسعه گردشگری زمانی موفق و پایدار است که همه اقشار و شاغلین این صنعت در تصمیم‌گیری و منافع حاصل از آن سهیم باشند.
 
حاتمی پور با اشاره به حضور زنان در فعالیتهای گردشگری همدوش مردان، خاطرنشان کرد: این حضور به یک موفقیت در صحنه‌های اقتصادی کشور تبدیل شده است که بیانگر این موضوع مدیریت کارآمد بسیاری از بانوان بر دفاتر خدمات مسافرتی پایتخت است.
 
نشست آذر ماه کمیسیون گردشگری کانون بانوان بازرگان و کارآفرین با حمایت و مشارکت اداره کل میراث فرهنگی استان تهران و مجموعه فرهنگی تاریخی کاخ گلستان و با هدف انتقال تجارب، الگوسازی و تقویت انگیزه زنان نوآور و خلاق در مجموعه فرهنگی و تاریخی کاخ گلستان برگزار گردید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *