یک فعال حوزه زنان: با غیبت زنان در مجلس، مردان برای کل جامعه تصمیم‌ می‌گیرند

 

یک فعال حوزه زنان گفت: به زنان رای دهیم چون کشور برای تحصیل آنان هزینه کرده است و زنان به نیروهای توانمندی تبدیل شده‌اند.

 

زهرا نژادبهرام در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس «زنان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: سال‌هاست که در غیبت زنان یا حضور اندک آنان در مجلس، مردان به تصمیم‌گیری‌های کلان برای کل افراد جامعه می‌پردازند. به عنوان نمونه می‌توان به تصویب برنامه‌های توسعه و بودجه‌های سالانه اشاره کرد. با توجه به آنکه زنان نیز در قوانین تصویب شده ذی‌نفع هستند،لازم است حضور پررنگ‌تری در مجلس داشته باشند و به آنان برای نمایندگی رای داده شود.

 

وی در ادامه گفت: برخی مواد قانونی نیز به طور مستقیم به حوزه زنان و خانواده مربوط است که از جمله آنها به ماده ۲۳۰ برنامه پنجم توسعه می‌توان اشاره کرد اما این قوانین بدون حضور زنان یا حضور کم تعداد آنان تصویب می‌شود.

 

این فعال حوزه زنان با اشاره به تربیت تعداد زیادی زنان متخصص در دانشگاه‌ها گفت: لازم است از ظرفیت‌های زنان تحصیلکرده در مجلس شورای اسلامی بهره برده شود و برای تحقق این امر باید به آنان رای دهیم و نمی‌توانیم بگوییم که زنان علی‌رغم توانایی‌ها و تخصصشان باید در آکواریوم بمانند.

 

نژادبهرام در پایان تاکید کرد: لازم است نه تنها زنان به زنان بلکه مردان به زنان رای دهند و لیست‌هایی مورد توجه قرار گیرند که ترکیبی از زنان و مردان به نسبت ۷۰ به ۳۰ باشد چون غیبت زنان در مجلس و حضور کمرنگ آنان صدماتی را در پی دارد. 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *