یک مبتکر جوان در تربت حیدریه موفق به یافتن روش جدیدی در تولید بافت و عصب از نخ ابریشم ش


فرشید مومنی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: با توجه به قابلیت بالای تربت حیدریه در زمینه تولید ابریشم، از این پس می توان با کمک شیوه اصلاح شده در مسیر تولید، از ابریشم در مصارف پزشکی نظیر تولید بافت و عصب نیز استفاده کرد.
این مبتکر تربت حیدریه هزینه انجام شده برای مراحل تحقیق تا تولید بافت از نخ ابریشم را شش میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با تولید این بیوپلیمر که نمونه خارجی ندارد و حاصل تبدیل ابریشم به پودر است، می توان تحول بزرگی را در علم پزشکی ایجاد کرد.
وی گفت: این اختراع که دارای گواهی ثبت اختراعات در موسسه (PATENT) در ایالات متحده آمریکا است در مراکز بیمارستانی و دانشگاه های علوم پزشکی داخلی نیز به تایید رسیده است.
مومنی که مدیریت شرکت دانش بنیان پارت وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه را دارد، همچینن اختراعی دیگر با عنوان 'بالش هوشمند کمک تنفسی و ارگونومیک' را به نام خود به ثبت رسانده است.
مومنی در این خصوص گفت: این بالش دارای سه کارکرد تزریق اکسیژن، تزریق دارو از طریق هوا و تزریق رطوبت از طریق هوا به بیمار است که عمدتا برای بیماران دارای نارسایی تنفسی و یا افراد در معرض تهدید حمله قلبی مورد استفاده قرار می گیرد.
وی هزینه تحقیقات و ساخت بالش هوشمند را ۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: البته قیمت تمام شده بالش برای مصرف کننده، بر اساس اینکه بخواهد از یک یا سه قابلیت این کالا استفاده کند بین یک تا پنج میلیون ریال برآورد می شود.
مومنی افزود: به جز این دو ابتکار، تاکنون ۲۲ اختراع دیگر را به نام خود به ثبت رسانده ام.
مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *